معرفی انواع گردنبند طلا – گردنبند مناسب خود را بیابیم

گردنبند طلا یکی از زیورآلاتی است که خانم ها و آقایان باسلیقه همیشه به عنوان بخش مهمی از استایلشون به آن توجه می‌کنند. گردنبند های طلا مثل خیلی از زیورآلات دیگه انواع بسیار مختلفی دارند، پس این خیلی مهمه که بدونید چه نوع گردنبندی برای شما با توجه به تیپ و استایلتون مناسب تره، یا اینکهکدوم مدل ها کاربرد روزانه دارند و کدوم گردنبند ها برای مراسم خاص تر مناسب هستند. همینطور بعضی از انواع مختلف گردنبند ها فقط توسط خانم ها استفاده می‌شوند درحالیکه بعضی از مدل‌های گردنبند طلا هم زنانه هستند و هم مردانه. خلاصه که توی این مقاله کلی مطالب جذاب داریم برای اونهایی که به استایلشون اهمیت میدن و یا به مد و فشن علاقه مند هستند. با ما همراه باشید. 

انواع گردنبند های زنانه

همونطور که گفتیم گردنبندهای طلای زنانه انواع مختلفی دارند. تشابه این مدل ها و مدل های ترکیبی ممکنه باعث بشه که انتخاب برای شما پیچیده بشه. به همین دلیل ما متن زیر رو براتون آماده کردیم تا پیشاپیش جلوی سرگیجه شما رو بگیریم و به شما کمک کنیم  همون چیزی رو بخرید که قصدش رو دارید!

یکی از محبوب ترین انواع گردنبند طلا، گردنبند زنجیری یا همان زنجیر طلا است. این نوع گردنبند طلای زنانه شکل‌ها و اندازه‌های بسیار متنوعی دارد. آنها تک رشته و یا چند رشته‌ای هستند. می‌تونید آن‌ها را به تنهایی و یا در ترکیب با یکدیگر استفاده کنید. این نوع متداول از گردنبند ممکن است از نقره، طلای زرد، طلای سفید و یا طلای رزگلد ساخته شده باشند. موارد استفاده این نوع گردنبند بسیار زیاد است به طوری که در هر جعبه جواهراتی حداقل باید یک گردنبند زنجیری پیدا شود. خوبه بدونید که گردنبند های طلای ظریف بیشتر برای جوان‌ترها ترند هستند و خانم های مسن تر از انواع ضخیم تر این نوع گردنبند ها استفاده می‌کنند.

این گردنبند ها را می‌توانید با آویز و یا بدون آویز استفاده کنید. برای انتخاب آویز دقت کنید که آویز های سبک‌تر را برای گردنبند طلای ظریف انتخاب کنید و آویزهای سنگین‌تر را برای زنجیرهای طلای ضخیم‌تر استفاده کنید.

  • گردنبند چوکر (توگردنی)

یکی از مهمترین مزایای انتخاب گردنبند چوکر این است که در هر رنگ و شکلی که باشه، با هر لباسی قابل ست کردن هست و می‌تونه همراه همیشگی شما باشه. طول گردنبند چوکر بین 35 تا 40 سانتی متر است. اگر قصد خرید اینترنتی گردنبند چوکر رودارید، دور گردن خودتون رو اندازه بگیرید و به اون 5 سانت اضافه کنید. این یک سایز مناسب برای گردنبند چوکر شماست. این گردنبند طوری طراحی شده است که به گردن شما نزدیک باشد و بهترین قسمتش اینه که با هر نوع گردنی که داشته باشید این گردنبد تمام کننده خط گردن شماست. شما میتونید این گرنبند رو با جین بپوشید یا لباس رسمی. فرقی نمیکنه می‌خواهید به یک مهمانی خاص برید یا در یک جلسه رسمی شرکت کنید، گردنبند چوکر همیشه انتخاب درستیه!

  • گردنبند یقه ای

گردنبدهای یقه‌ای برای لباس‌ها با یقه‌های قایقی و دکلته بسیار مناسب هستند. وقتی که این گردنبندهای طلای زنانه روی بدن شما می‌نشینند زیبایی شما و لباستان را دوچندان نمایان می‌کنند. این نوع گردنبند همانطور که از اسمش پیداست مانند یقه‌ای از طلا و جواهرات به دور گردن شما جلوه می‌کند. این گردنبند طلا اغلب از چند رشته زنجیر تقریباً هم اندازه تشکیل شده است و با انواع جواهرات و سنگ‌های قیمتی و مروارید تزئین می‌شود. به همین دلیل نسبت به انواع دیگر گردنبند ها وزن و قیمت بیشتری دارند.

  • گردنبند اپرا یا چندطبقه ای

گردنبند چندتایی، چند طبقه ای، چند ردیفه و… نام های دیگر این نوع گردنبند است. این گردنبندهای طلای زنانه که طولی در حدود 70 تا 90 سانتی متر دارند با لباس های یقه بسته بسیار مناسب هستند. گردنبند اپرایی یکی از انواع گردنبند رو لباسی است که در ایران بسیار رایج است. ست کردن آن‌ها با لباس های بدون طرح و ساده جلوه‌شان را چند برابر می‌کند. اکثر مدل های این نوع گردنبند از بیش از یک رشته تشکیل شده اند و به طوری که یکی کوتاهتر و دیگری بلندتر، به هم متصل شده اند.

  • گردنبند پرنسسی

به دلیل اینکه این گردنبند ظاهر بسیار با شکوهی داره و از مهره ها و جواهرات زیبا ساخته شده است بسیار پرطرفدار و متداول است. این گردنبند طلا طولی در حدود 40 تا 50 سانت داره. اگر شما می‌خواهید این نوع گردنبند رو با لباس رسمی ست کنید بهتر است که از مدل های سبکترش استفاده کنید. اگر که اون رو برای مراسمی مثل جشن عروسی میخواهید داشته باشید انواع سنگین ترش قطعاً جلوه خیره کننده تری به شما خواهد بخشید.

  • گردنبند طلا با اسم

گردنبند طلا با اسم به دلیل انحصاری بودن طراحیش طرفدارهای زیادی داره. این نوع گردنبند طلا انواع مختلفی داره. بعضی از انواع این گردنبند از یک زنجیر طلا و یک آویز جداگانه تشکیل شده اند. این آویز میتونه حجم زیبایی از نام دلخواه شما باشه و یا به شکل یک پلاک طلا باشه که اون اسم روش حک شده است. در نوع دیگر این گردنبند طلا اسم دلخواه شما به عنوان یکی از اجزای متصل کننده زنجیر ایفای نقش میکنه و در جای ثابتی قرار داده میشه. گردنبند مادر طلای تریص یکی از انواع این نمونه هاست. برای سفارش گردنبند طلا با اسم و طراحی اختصاصی خودتون فقط کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

برای خرید گردنبند طلای زنانه به چه مواردی توجه بکنیم؟

حالا که با انواع مختلفی از گردنبند طلای زنانه آشنا شدید خوبه بدونید که در موقع خرید گردنبند یکی از مهمترین نکاتی که باید به اون دقت کنید نوع اتصال اجزاء گردنبند هست. یک مورد این هست که قفل و یا گیره متصل کننده زنجیر گردنبند توان تحمل نگهداری وزن گردنبند طلای شما رو داشته باشه. به طور مثال اگر گردنبندی که انتخاب کردید وزن نسبتاً زیادی داشت ولی از قفل ظریف و سبکی در ساختارش استفاده شده بود حتماً از طلاساز خود بخواهید که اون قسمت رو برایتان با یک قفل با استحکام بیشتر تعویض کنه.

مورد بعدی این هست که ممکنه همیشه کسی نباشه که برای بستن گردنبند بهتون کمک کنه پس در موقع خرید گردنبند طلای زیبایی که انتخاب کردید اطمینان حاصل کنید که به راحتی خودتون می‌تونید قفلش رو باز و بسته کنید. خانم هایی که همیشه ناخن های بلند دارند و یا حتی اون هایی که دستان بزرگ تری دارند ممکن هست بیشتر برای باز و بسته کردن این قفل های کوچولو با سختی مواجه بشوند. این ها تنها برخی از نکاتی است که کارشناسان ما در هنگام ساخت و طراحی گردنبند های طلای زنانه به آن‌ها بسیار توجه می‌کنند تا بهترین تجربه استفاده از انواع زیورآلات را با مشتریان عزیزمان سهیم شویم. شما با اطمینان خاطر می‌توانید بهترین گردنبند طلای زنانه شیک و زیبای خود را از مجموعه متنوع گردنبند های طلای تریص خریداری کنید.

انواع گردنبند های مردانه

از آنجا که همیشه انتخاب زیور آلات برای آقایان سخت تر از خانم هاست، در راهنمای معرفی انواع گردنبند مردانه تریص سعی کردیم که با معرفی انواع گردنبند های طلای مردانه بتونیم انتخاب گردنبند رو با توجه به تیپ و شخصیت شما براتون راحت‌تر کنیم. گردنبند های طلای مردانه در بین انواع زیور آلات مردانه یک جورایی حکم امضای آقایون رو داره که در نهایت تمام کننده نوع استایلشون هست. پس به انتخاب این امضا بیشتر دقت کنید!!

زنجیر طلای کارتیه یکی از انواع گردنبندهای زنجیری است که سال‌هاست طرفداران زیادی دارد، این مدل زنجیر طلا به نوعی هم کلاسیک است و هم ترندی. دانه های زنجیر این گردنبند طلا به شکل خاصی در کنار هم قرار گرفته است. ممکن است فکر کنید که گردنبند کارتیه یک طرح مشخص است در حالیکه اینطور نیست. کارتیه داری طرح های متفاوتی است که با سایز های مختلف بافت و یا طرح های کوبیده تو پُر متمایز می شود.

این نوع گردنبند طلای پرطرفدار و معروف درواقع هم زنانه است و هم مردانه. با اختلاف این‌که مدل های مردانه گردنبند طلای کارتیه بسیار ضخیم تر از نمونه های زنانه آن است. این زنجیر زیبا در رنگ های طلای سفید و طلای زرد به فروش می‌رسد و به دلیل طراحی خاصی که دارد با هر نوع لباسی قابل پوشیدن است. و به دلیل استحکام بالایی که دارد برای استفاده طولانی بسیار کاربردی است.

  • آویزهای طلای مردانه

ظاهر طبیعی داشتن یکی از مهمترین مشخصه های گردنبند طلای مردانه است. به همین دلیل چیزی که در بین انواع مدل های آویزهای طلای مردانه جلب توجه می‌کند محدودیت آنها در عین تنوع و گستردگی است. تمام این آویز ها به شکل عمیقی بیانگر احساسات و باورهای درونی مردان هستند. برخلاف نمونه های آویز های طلای زنانه که ممکن است بدون دلیل خاصی انتخاب شده باشند.

  • نمادهای مذهبی

بسیاری از آویز های طلای مردانه به شکل نمادهایی برای نشان دادن باور های مذهبی آنها طراحی و ساخته شده‌اند. این آویزهای طلا به شکل نام پروردگار به زبان های مختلف و یا علامت صلیب و دیگر نمادهایی از این قبیل طراحی می‌شوند. استفاده از این نوع آویزهای طلای مردانه در بین افراد درونگرا رایج تر است.

  • نمادهای قدرت

آویزهای طلای مردانه با نمادهایی مانند سر حیوانات شجاع مانند شیر و یا علائمی که به نوعی قدرت و یا جایگاه بالایی را نشان می‌دهد، مانند آویزهای طلای مردانه با طرح رولکس بسیار پرطرفدار می‌باشند. طراحان، این نوع آویزهای طلای مردانه را بر خلاف سایر انواع آویزهای مردانه بیشتر با جواهرات درخشان و گرانبها تزئین می‌کنند. پس اگر شما به دنبال بیشتر دیده شدن هستید این آویز ها انتخاب مناسبی است.

  • نمادهای عاطفی

استفاده از گردنبند طلا با آویز طلای نام مادر یکی از این نمونه هاست. همچنین گاهی استفاده از حلقه های انگشتر عزیزان از دست رفته برای زنده نگهداشتن یادشان، به عنوان آویز گردنبند مردانه متداول است. این نوع آویزهای طلای مردانه عمق احساسات افراد و ارزشی که برای روابطشان دارند را نشان می‌دهد. اگر شما هم علاقه به استفاده از این نوع گردنبند طلای مردانه را دارید دقت کنید که از زنجیر های بلند استفاده کنید به شکلی که آویز طلای آن در زیر لباس پنهان بماند.

هنگام خرید گردنبند طلای مردانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

با درنظر داشتن انواع مختلف گردنبند مردانه در هنگام خرید به فرم اندام و حالت گردن نیز باید توجه کرد. اگر گردنبند را برای فردی با اندام درشت انتخاب می‌کنید پس گردنبند را باید از انواع ضخیم تر و با زنجیر درشت تر انتخاب کنید که روی گردن به خوبی جلوه کند و همینطور اگر فردی با اندام متوسط هستید، مدل‌های ظریف تر برای شما مناسب تر هستند.

اگر قصد خرید اینترنتی گردنبند طلای مردانه را دارید یکی از نکات مهمی که باید به آن دقت کنید انتخاب گردنبند با طول مناسب و دلخواهتان است. برای این کار می‌توانید طول گردنبندهای قبلی خود را اندازه بگیرید و اگر گردنبندی با آن مشخصات ندارید می‌توانید از یک تکه نخ برای اندازه گیری استفاده کنید. برای این کار کافیست نخ را به دور گردن خود حلقه کنید و تا جایی که مایل هستید به سمت پایین بیاورید به طوری که فرم گردنبند طلای دلخواهتان را داشته باشد. سپس طول نخ را اندازه بگیرید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر گردنبند انتخابی شما از زنجیر ضخیم تشکیل شده باشد ممکن است طولش به نسبت اندازه گیری با نخ، روی گردن شما کمی کوتاه‌تر به نظر برسد.

اگر گردنبند مورد علاقتون رو از بین گردنبند های طلای موجود در فروشگاه اینترنتی تریص پیدا نکردید و یا به دنبال یک گردنبند طلای خاص و انحصاری خودتون هستید فقط کافیست عکسش رو برای کارشناسان ما ارسال کنید و اون رو بصورت کاملاً اختصاصی سفارش بدید. حتی میتونید عیار طلای گردنبندتون رو خودتون انتخاب کنید! از این بهترم میشه؟!

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید