تیفانی چیست؟ معرفی برند تیفانی اند کو (Tiffany & co) و معروف‌ترین جواهرات آن

تیفانی چیست؟

تیفانی یا برند تیفانی و کو (Tiffany & co) یکی از معتبرترین نام‌های تجاری جهانی در حوزه طلا و جواهرات است. این برند خاص نیویورکی، زیباترین طراحی‌ها و کالاهای لوکس را تولید و عرضه می‌کند و آنچنان جلوه‌ای را به شما می‌بخشد که تک ستاره‌ی درخشان مجالس می‌شوید. این کمپانی نیویورکی طلا و جواهر نزدیک به دو قرن است که فعالیت می‌کند و همچنان در صدر زیباترین پرطرفدارترین برندهای طلا و جواهرات در دنیا قرار دارد.

تیفانی چیست - معرفی بند تیفانی اند کو

تاریخچه برند تیفانی

تاریخچه برند تیفانی را باید در سال ۱۸۳۷ میلادی، یعنی ۱۸۵ سال پیش جستوجو کرد. چارلز لوئیس تیفانی ۲۵ ساله کسی بود که اولین خشت این کمپانی را همراه با دوستش، جان بی یانگ، بنا نهاد. آن‌ها به کمک یک هزار دلاری که پدر چالز به او داده بود، یک مغازه کوچک جواهر فروشی در یکی از محله‌های نیویورک راه‌اندازی کردند.

تصویر فروشگاه تیفانی در سال 1837
قدیمی‌ترین تصویر موجود از اولین فروشگاه تیفانی‌اند‌کو در نیویورک

 

فروشگاه جواهر تیفانی در خیابان برادوی نیویورک قرار داشت و به همین دلیل به سرعت مورد توجه خانم‌های ثروتمند منطقه قرار گرفت. بسیاری از زنان اشراف‌زاده که به دنبال جواهرات خاص و منحصربه‌فرد و یا سبک‌های جدید جواهرات نیویورکی و سبک‌های ویکتوریا بودند، به فروشگاه تیفانی می‌رفتند.

درسال ۱۸۷۸، تیفانی یک الماس تراش نخورده و فانتزی زرد رنگ را از معادن الماس کیمبرلی در جنوب آفریقا به دست آورد. این شرکت الماس زرد تراش نخورده را به زیبایی تراش داد و ۸۲ فست پولیش روی آن به کار برد تا درخشش و زیبایی آن به خوبی دیده شود. اما سرنوشت این الماس زرد ۵۴ قیراطی به همینجا ختم نشد. سال‌ها بعد این الماس بی‌نظیر روی گردنبندی قرار گرفت که آدری هیپبورن، مدل معروف آن زمان، آن را برای تبلیغ تیفانی استفاده کرد. از آن به بعد این الماس را به احترام اولین دارنده آن تیفانی نامگذاری کردند. این الماس باعث شد که کمپانی تیفانی، به عنوان یک برند معروف و فوق‌العاده در جواهرسازی مطرح شود.

آدری هارپون با الماس زرد تیفانی

معروف‌ترین جواهرات تیفانی کدامند؟

تیفانی از آن دسته کمپانی‌های طلا و جواهرات است که معروف‌ترین انواع جواهرات را در دنیا به نام خودش ثبت کرده است. علاوه‌بر الماس ۵۴ قیراطی زرد رنگ که بر گردن آدری هپبورن جای گرفت، تیفانی جواهرات معروف دیگری هم دارد.

جواهر زرد تیفانی
جواهر سلطنتی فرانسه

این کمپانی پرطرفدار درسال ۱۸۸۷ شگفتی دیگری را به نمایش گذاشت. تیفانی در این سال یک سوم کل جواهرات سلطنتی فرانسه را خریداری کرد و در نیویورک به نمایش گذاشت. این کلکسیون عظیم و بی‌نظیر همچنان در نیویورک برپاست و نشانگر قدرت و عظمت این برند است. مهم‌ترین تکه این جواهرات سنجاق سینه Diamants de la Couronne است.

پس از مرگ چارلز لوئیس تیفانی، پسر او لوئیس کامفورت تیفانی طراحی‌های خلاقانه و سبک نوینی را با استفاده از شیشه، میناکاری و سنگ‌های قیمتی انجام داد که هر یک به عنوان جواهرات ویژه کمپانی طلا و جواهر تیفانی معرفی شدند. علاوه‌بر الماس‌های خاص و درخشان، باید سنگ‌های قیمتی رنگی را هم از جمله معروف‌ترین جواهرات تیفانی دانست. در سال ۱۹۰۲ بود که این شرکت با یافتن یک سنگ قیمتی صورتی متمایل به ارغوانی، قدرت خودش را در ارائه سنگ‌های قیمتی رنگی و اعجاب‌انگیز اثبات کرد. نام این سنگ صورتی را به خاطر نام یابنده آن جرج کونز، کانزیت نامیدند. 

جواهر صورتی تیفانی
سنگ مورگانایت تیفانی

همچنین در سال ۱۹۱۰، تیفانی نوعی از سنگ‌های قیمتی را استخراج کرد که آن را به دلیل استفاده یکی از مشتریان وفادار خود، به نام پیرپوینت مورگان، مورگانایت نامیدند. رنگ این سنگ ترکیبی از نارنجی، صورتی و آبی است. این ترکیب در طبیعت بیسیار کم‌یاب است، به همین دلیل پس از الماس سفید، مورگانایت یکی از پرطرفدارترین انواع سنگ‌ قیمتی  در میان خانم‌های اروپایی به ویژه برای انگشتر ازدواج است. همچنین جالبه بدونید که در سال ۲۰۰۲، بِن افلک یک انگشتر طلا با نگین صورتی مورگانایت را به جنیفر لوپز هدیه داد و پس از آن محبوبیت این سنگ چندین و چند‌برابر شد.

کدام افراد معروف از جواهرات تیفانی استفاده می‌کنند؟

از آنجایی که طلا و جواهرات، الماس و سنگ‌های قیمتی رنگی جلوه بی‌نظیری در زیبایی ظاهر و استایل هر کسی دارند، افراد بسیاری برای درخشش بیشتر خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. تیفانی به عنوان یکی از برترین برندهای طلا و جواهرات دنیا توسط افراد مشهوری استفاده شده است. همین ویژگی باعث شد که این کمپانی جایگاه خاص خودش را در میان افراد جامعه پیدا کند.

همانطور که گفتیم، معروف‌ترین فردی که از جواهرات تیفانی استفاده کرد، آدری هپبورن، مدل معروف آن زمان بود که همچنان گردنبند این فرد با الماس زرد رنگ آن در محل شرکت تیفانی اند کو نگهداری می‌شود.

علاوه‌بر هپبورن، الیزابت تیلور، از محبوب‌ترین ستارگان سینمای نیویورک در دهه ۵۰ و همچنین ژاکلین کندی، همسر جان اف کندی، رییس جمهور آمریکا، از مهم‌ترین مشتریان این کمپانی بودند.

لیدیگاگا با گردنبند تیفانی
لیدی گاگا با گردنبند معروف تیفانی در فرش قرمز اسکار سال ۲۰۱۹

تیفانی چه محصولات دیگری غیر از طلا دارد؟

میان انواع طراحی‌ها و مدل‌های طلا و جواهرات خاص تیفانی، می‌توانید کارهای نقره دست‌ساز آن را هم ببینید. در واقع شرکت تیفانی اند کو به عنوان نخستین شرکت آمریکایی معرفی شد که جواهرات نقره انگلیسی دست‌ساز را با خلوص ۹۲ درصد به رسمیت شناخت.

پس از آن، کمپانی تیفانی به سمت تولیدات نقره نیز روی آورد و زیباترین ساخته‌ها و طراحی‌های نقره را می‌توانید در میان محصولات این شرکت ببینید. میناکاری و تزیینات شیشه در میان جواهرات این کمپانی بسیار معروف‌اند و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارند.

علاوه‌بر این‌ها تیفانی اند کو طیف بسیار وسیعی را از انواع وسایل و کالاها را تولید و عرضه می‌کند که در میان افراد محبوب است. کریستال، چینی‌آلات، عطر، لوازم‌التحریر و برخی از کالاهای چرمی نیز از تولیدات غیر طلای برند تیفانی هستند.

چگونه زیورآلات تیفانی را بخریم؟

برند تیفانی مانند بسیاری از برندهای دیگر دنیا، فروشگاه رسمی در ایران ندارد. بنابراین اگر قصد خرید طلا و جواهرات این برند را دارید باید به شعبه‌های بین‌المللی این برند در کشورهای همسایه بروید. همانطور که گفتیم، شعبه مرکزی برند تیفانی در ایالات متحده قرار دارد. پس از آن اولین شعبه بین‌المللی تیفانی در شهر لندن و سپس در توکیو افتتاح شد. تیفانی آنچنان پر قدرت و محبوب است که امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ و مهم جهان همچون ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، انگلستان، ایرلند، چین، ژاپن، کره و … نمایندگی دارد.

برای خرید محصولات طلا تیفانی اصل می‌بایست به یکی از کشورهایی که نمایندگی رسمی این برند را در اختیار دارند مراجعه و جواهرات مورد نظرتان را تهیه کنید.

اما از طریق وبسایت تریص‌گلد می‌توانید انواع مدل تیفانی را که با کیفیت بسیار بالا در ایران تولید شده‌اند و توسط کارشناسان ما مورد کنترل و تایید کیفیت قرار گرفته‌اند را خریداری کنید. این محصولات با گارانتی اصالت کالا به شما تحویل داده‌ می‌شوند تا خیال شمارا بابت کیفیت طراحی و ساخت آن راحت کند.

فروشگاه تیفانی در دوبای مال - امارات
فروشگاه تیفانی در Dubai Mall - امارات

چگونه تیفانی اصل را تشخیص دهیم؟

محصولات تیفانی نیز مانند بسیاری از برندهای مشهور دنیا ویژگی‌های خاصی دارند که با بررسی آن‌ها می‌توانید از اصالت محصولات مطمئن شوید. محصولات تیفانی با نشان Tiffany & co عرضه می‌شود. لوگوی این برند بسیار ساده است و با همان نشان Tiffany & co و ترکیب رنگ فیروزه‎ای در جعبه‌های طلا و جواهرات عرضه می‌گردد. پشت طلا و جواهرات تیفانی و داخل رینگ انگشترهای این برند عبارت  Tiffany & co ثبت شده است.

چرا تیفانی؟

تیفانی از آن دسته برندهای خاص، جذاب و با خلاقیت‌های شگرفی است که می‌تواند هر فردی را با هر نوع سلیقه‌ای به خودش جذب کند. کیفیت طلا، جواهرات، الماس‌ها و زیبایی‌های خاص الماس‌های محصولات تیفانی، همان چیزی است که هر کسی را به خودش جذب می‌کند و اصالت آن زبانزد است. این برند به دلیل تنوع بسیار بالای محصولات خود طیف گسترده‌ای از مخاطبان را دارد و می‌تواند پاسخگوی سلیقه و نیازهای افراد مختلف باشد.

در عین حال با نو‌اوری‌هایی که تیفانی در زمینه طراحی و تولید حصولات خود کرده است، توانسته اعتماد افراد تاثیرگذار و سلبریتی‌ها را نبز به سوی خود جلب کند. با داشتن مهر تایید افرادی همچجون لیدیگاگا، جنیفر لوپز، آدری هارپون و… جای فکر زیادی برای انتخاب تیفانی باقی نمی‌ماند.

سخن آخر

خرید تیفانی اصل در ایران کار ساده‌ای نیست. نمونه‌های تولید داخل نیز به دلیل نبود استاندارد سازیو نظارت بر روی تولید کننده‌ها دارای تفاوت‌های جزیی تا کلی زیادی است. ما در تریص‌گلد هدف خودمون رو بر حفظ اصالت کالا و به‌وجود‌ اوردن تجربه‌‌ی لاکچری و باکیفیت برای طرفداران برند‌های روز دنیا قرار دادیم. تمامی مد‌های تیفانی که در سایت ما فروخته می‌شوند بر اساس خصوصیت استاندارد برند تیفانی تولید شده اند و توسط کارشناسان ما بررسی و تایید شده‌اند. پس با خیال راحت می‌توانید محصول موردنظرتون رو از تریص‌گلد خریداری کنید و با ارسال رایگان تحویل بگیرید.

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید