معرفی انواع انگشتر ها – با انگشتر ها بیشتر آشنا شویم

وقتی صحبت از زیور آلات میشه، این انگشتر ها هستند که به طور معمول، هم مورد علاقه خانم ها هستند و هم مورد علاقه آقایون. به دلیل دارا بودن تنوع بسیار، انتخاب انگشتر مناسب می‌تواند برای شما سخت باشد. با همه این‌ها، چه در پس انگشتری که می‌خواهید انتخاب کنید داستانی نهفته باشد و یا فقط اون رو برای درخشش و زیباییش می‌خرید، این متن رو بخونید تا بیشتر با انواع مختلف انواع انگشتر طلا مردانه و زنانه دوست داشتنی آشنا بشید. در انتها اگر ابهامی داشتید، در بخش نظرات با ما درمیان بذارید. 

انواع انگشتر طلا را بهتر بشناسیم

انواع انگشتر های طلا زنانه

انگشترهای زنانه بر اساس طرح و یا موقعیتی که برای آن تهیه می‌شوند نام های بسیار متنوعی دارند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید انگشتر مناسب خودتان را با توجه به نوع کاربری و یا مراسمی که قصد شرکت در آن را دارید انتخاب کنید.

  • حلقه سالگرد

حلقه سالگرد انگشتری است که تقریباً نیمی از سطح بالایی حلقه آن با الماس و یا سایر جواهرات پوشانده شده باشد. این نوع انگشترطلای زنانه از قدیم به عنوان هدیه سالگرد ازدواج مرسوم بوده است و حلقه سالگرد نام گرفته است.

  • انگشتر ماه تولد

این مدل انگشتر طلای زنانه با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زینت داده شده است. سنگ های ماه تولد در رنگ های بسیار زیبا و متنوع به فروش می‌رسند و قابل ست کردن با لباس های مختلف هستند. استفاده از این سنگ‎های زیبا یک راه عالی است برای این‌که انگشتر را انحصاری تر کنید و معنای خاصی به آن ببخشید.

انگشتر نامزدی به عنوان نشانه ای از تعهد به ازدواج، به خانم ها از طرف نامزدشان هدیه داده می‌شده است. این انگشتر سمبل عشق و تعهد است. این انگشتر زیبا می‌تواند از طلا، نقره و یا پلاتین ساخته شده ‌باشد که با یک یا چند سنگ قیمتی تزئین شده است.

هرچند که الماس زیباترین و پرطرفدارترین انتخاب برای این نوع انگشتر طلای زنانه است، ولی جدیدا استفاده ازجواهرات رنگی برای این مدل انگشتر طلا مرسوم ‌شده است که یاقوت کبود یکی از آن‌هاست. انگشتر نامزدی مانند حلقه ازدواج بر روی انگشت حلقه دست چپ پوشیده می‌شود.

  • ست عروس

به ست انگشتری که یک خانم بعد از ازدواجش در انگشت حلقه دست چپش می‌پوشد، ست عروس گفته می‌شود. این ست زیبا شامل یک انگشتر نامزدی و یک حلقه ازدواج است. این دو انگشتر کاملاً در کنار هم قرارمی‌گیرند و در شکل و مدل با هم همخوانی دارند.

  • انگشتر خوشه ای

این نوع انگشتر طلای زنانه با تعدادی از جواهرات تزئین شده است. چیدمان جواهرات در این نوع انگشتر طلا به صورتی است که یک الماس بزرگتر در وسط قرار می‌گیرد و تعدادی زیادی جواهرات کوچک‌تر به شکل چشم نوازی در اطراف آن جلوه می‌کنند. این جواهرات هم می‌توانند روی رکاب اصلی انگشتر کار شوند و هم می توانند روی پایه های جداگانه با همین ترتیب قرار گیرند. چنین انگشتر پر زینتی برای استفاده در مهمانی‌های باشکوه انتخاب هوشمندانه ای است.

  • انگشتر کوکتیل

انگشتر کوکتیل از مدل‌های جدید انگشترهای زنانه است. حلقه این انگشتر زیبا به نسبت سایر انگشترهای زنانه بزرگتر و پهن تر است و سطح بالا آمده و برجسته ای دارد که با جواهرات رنگی بزرگ و تعداد زیادی از جواهرات کوچکتر تزئین شده است. طراحی منحصر به فرد، این انگشترها را به عنوان نمادی از استقلال و فردیت مرسوم کرده است.

باید توجه داشته باشید که به دلیل سه بعدی بودن و برجسته بودن این انگشتر استفاده آن در انگشت کوچک مناسب نیست و برای در معرض توجه بودن بیشتر این حجم از جواهرات زیبا انگشت میانی انتخاب بسیار مناسبی است. در گذشته انگشترهای کوکتیل در دست چپ پوشیده نمی‌شدند هرچند که امروزه دیگر تفاوت چندانی ندارد و در هر دو دست استفاده می‌شوند. برای مهمانی‌های خاص به زیبایی می‌توانید این انگشتر طلای جدید را با رنگ و استایل خود سِت کنید و از در معرض توجه بودن آن لذت ببرید.

  • حلقه بینهایت

این انگشتر از یک حلقه با ضخامت یکسان ساخته شده است و سطح آن به طور کامل با یک یا چند ردیف جواهرات و یا الماس با برش‌های یکسان پوشانده شده است. به دلیل ظرافت و سادگی در طرح این انگشتر زنانه زیبا برای استفاده در تمام انگشتان دست مناسب است. البته به دلیل این‌که دور تا دور حلقه با جواهرات پوشانده شده است برای فعالیت های روزانه مناسب نیست. چراکه احتمال آسیب به این جواهرات زیبا زیاد است.

  • انگشتر پازلی

این نوع انگشتر طلا از چند حلقه درست شده است که به واسطه طراحی خاصشان وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند، کناره هایشان مثل طرح‌های پازل یکدیگر را تکمیل می‌کنند و یک حلقه پهن تر را تشکیل می‌دهند. به دلیل تنوع خاص این نوع انگشتر یک مدل بسیار محبوب در میان انگشترهای طلای دخترانه است.

  • حلقه ازدواج

این انگشتر از یک حلقه تشکیل شده است که ضخامت آن در سرار حلقه یکسان است. خانم ها پس از ازدواج این حلقه را به عنوان بخشی از ست عروس و یا به تنهایی در انگشت حلقه دست چپ استفاده می‌کنند. هرچند که طرح ساده این حلقه همیشه پرطرفدار است ولی مدل های فانتزی تر که با جواهرات تزئین می‌شوند نیز درحال مرسوم شدن هستند.

انگشتر سولیتر یا تک نگین بی اغراق یکی از زیباترین و پرطرفدارترین انگشترهای طلای زنانه است. این انگشتر طلای زیبا در عین سادگی بسیار مجلل و چشم نواز است. همانطور که از اسمش پیداست از حلقه‌ای تشکیل شده که تنها توسط یک تک نگین جواهر زینت داده شده است. به این انگشترطلا “تک الماس” هم گفته می‌شود ولی از جواهرات دیگر بجز الماس هم می‌تواند ساخته شده باشد. هرچند که این انگشتر یکی از بهترین انتخاب ها به عنوان حلقه نامزدی است، ولی بدون مناسبت هم می‌توانید این انگشتر زیبا و ظریف را که معرف ظرافت زنانه و فردی شماست به خود هدیه دهید و از آن لذت ببرید.

برای خرید انگشتر طلا‌‌ی زنانه به چه مواردی توجه کنیم؟

دانستن کاربری انگشتر و یا مناسبتی که برای آن قصد خرید انگشتر طلا دارید مهمترین مولفه هنگام تصمیم گیری برای خرید انگشتر طلا است. اگر هنوز احساس می کنید تصمیم گیری برای شما سخت است به راحتی می‌توانید از کارشناسان ما کمک گرفته و انگشتر مورد علاقه خودتان را همین امروز سفارش دهید.

اگر قصد خرید اینترنتی انگشتر طلا را دارید و سایز انگشتر مناسب خود را نمی‌دانید، یا قصد هدیه دادن انگشتر را دارید فقط کافیست که راهنمای انتخاب سایز انگشتر تریص را مطالعه بفرمایید.

انواع انگشتر طلا مردانه

ممکن است فکر کنید که انواع مدل انگشتر مردانه نسبت به انگشتر های زنانه تنوع کمتری دارد و خرید برای آقایان ساده تر از خانم ها است. ولی اصلا اینجور نیست. بسته به شخصیت شما و یا فردی که قصد خرید انگشتر برای او دارید، بودجه مورد نظر، ویژگی های ظاهری و… ممکن است انتخاب یک گزینه نسبت به دیگری اشتباهی فاحش، یا تصمیمی درست باشد!

  • انگشتر مارکدار (Signet)

انگشتر مارکدار مردانه از مدل‌های قدیمی انگشتر است. همانطور که از اسمش پیداست این نوع انگشتر باید علامت یا نمادی بر رویش حک شده باشد. این انگشترهای جذاب مردانه هم برای زیبایی پوشیده می‌شوند و هم برای اینکه عضویت باشگاه خاصی را نشان دهند. چه انگشتری می‌تونه شیک تر از این باشه که علامت تیم فوتبال مورد علاقتون رو داشته باشید و یا حتی طرح انحصاری خودتون! به دلیل پیشینه قدیمی این نوع انگشتر طلا که به عنوان امضای افراد حکومتی و یا مهروموم کردن‌های رسمی استفاده می‌شده،  انگشت کوچک محل مناسبی برای قراردادن این انگشتر مردانه است. استفاده در انگشت میانی هم امروزه مرسوم شده است. برای خرید انگشتر طلا با طرح اختصاصی خودتون میتونید به لینک خودتان بسازید سایت ما مراجعه کنید.

  • حلقه ازدواج

حلقه ازدواج مردانه، اغلب انگشتری ساده و بدون جواهرات است ولی می‌بینیم که حلقه های ازدواج مردانه هم گاهی با الماس تزئین شده‌اند. حلقه ازدواج مردانه از طلا و یا نقره ساخته می‌شود، هرچند که امروزه پلاتین و تنگستن هم در حال مرسوم شدن هستند. این انگشتر طلای مردانه بر روی انگشت حلقه دست چپ پوشیده می‌شود.

  • انگشتر پینکی

انگشتر پینکی یکی دیگر از انواع انگشتر مردانه است. هر انگشتر یا حلقه ای که در انگشت کوچک استفاده شود انگشتر پینکی نام دارد. انگشتر مارکدار نیز یکی از انواع انگشتر پینکی است. انگشتر مردانه پینکی میتواند از هر متریالی ساخته شده باشد. از طلا و یا نقره گرفته تا حتی پلاستیک و یا چرم. این انگشترطلای مردانه به دلیل سهولت در انجام فعالیت های روزانه پرطرفدار است.

  • انگشتر شستی

همانطور که از اسمش پیداست این نوع از انگشتر طلای مردانه در انگشت شست پوشیده می‌شود. این انگشتر از مدل‌های جدید انگشتر طلای مردانه هست که در حال مرسوم شدن است. مدل های جدید این انگشتر مردانه در بین جوان ترها بیشتر رایج است و همچنین اگر دوست دارید بیش از یک انگشتر در دستتان داشته باشید، انگشتر شستی بهترین انتخاب است.

  • انگشتر مدرن

این انگشترهای مردانه با طرح ها و شکل های بسیار امروزی ساخته می‌شوند. چیزی که این انگشترها را مدرن می‌کند شکل، طراحی و یا حتی موادی است که برای ساخت آن ها استفاده می‌شود. در طراحی این انگشترهای مردانه اغلب از برش ها و یا زاویه های خاص بر روی رکاب انگشتر استفاده می‌شود. این نوع انگشترها می‌توانند طراحی مینیمال داشته باشند و یا حتی بسیار پر زرق و برق باشند. پس بسیار مناسب افرادی است که همیشه از جدیدترین ترندها پیروی می کنند.

برای خرید انگشتر طلای مردانه به چه مواردی توجه کنیم؟

برای خرید انگشتر مردانه شاید مهمترین فاکتورهایی که باید در نظر داشته باشید سایز انگشتر و متریالی است که انگشتر با آن ساخته می‌شود. انگشترهای مردانه به دلیل اینکه از نوع زنانه بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند انتخاب متریال مناسب یکی از مهمترین موارد است. به طور مثال شما اگر انگشتر طلایی را پسندیده باشید ولی قیمتش برای شما مناسب نباشد، به راحتی می‌توانید با قیمت پایین تری همان انگشتر را داشته باشید.

یک گزینه ساختن انگشتر با نقره و روکش طلا است. یا توخالی کردن طلا تا جایی که از استحکامش کم نکند و سایر کارهایی که هنرمندان ما در تریص برای رساندن شما به انگشتر دلخواهتان انجام می‌دهند. برای این کار تنها کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید. تابحال شده که انگشتری را پسندیده اید ولی برای دستتان سنگین است و پیش خودتان می‌گفتید ای کاش سبک‌تر بود با همین استحکام و زیبایی! اینجا ما به شما پلاتین را پیشنهاد میکنیم. چرا که زیبایی طلا را دارد با استحکام بالا و وزنی بسیار سبکتر! به طوری که ممکن است یادتان برود که انگشتری در دستتان است. البته پلاتین با تمام این مزایایی که دارد قیمت بالاتری هم نسبت به طلا دارد.

 

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید