خرید طلای زیر یک گرم – یک دنیا انتخاب از 100 سوت طلا تا 1 گرم

قیمت طلا به صورت روز افزون در حال رشد است. این موضوع کار افرادی که قصد خرید زیور آلات طلا و یا سرمایه گذاری شخصی روی طلا را دارند بسیار سخت کرده است. اما جالب است بدانید که در رنج طلای زیر 1 گرم گزینه های بسیاری برای انتخاب وجود دارد، از جمله انواع گوشواره ها، زنجیر ها، دستبند ها و حتی حلقه و آویز. پس اگر برایتان سوال پیش آمده که برای خرید از 100 سوت طلا زیر 1 گرم باید به چه نکاتی توجه کنید، پیشنهاد می‌کنم تا انتها این مقاله را دنبال کنید. 

سوت طلا چیست؟

ابتدا لازم است بدانیم وقتی می‌خواهیم در میزان زیر یک گرم طلا بخریم واحد اندازه گیری آن چیست؟

حتما شما هم حداقل یکبار در هنگام خرید طلا واژه‌ی سوت به گوشتان خورده است ، سُوت (بر وزن صُوت) در واقع نام واحدی تخصصی است که در بازار طلا به جای واحد میلی گرم استفاده می‌شود.

هنگام محاسبه وزن طلا بجای میلی‌گرم از سوت استفاده می‌شود

 برای مثال 700 میلی گرم همان 700 سوت است. 500 میلی گرم(نیم گرم) در بازار طلا 500 سوت خوانده می‌شود. 

سوت طلا چگونه محاسبه می‌شود؟

همان طور که گفتیم هر گرم طلا معادل 1000 میلی گرم می باشد. بنابراین، هر سوت طلا چیزی در حدود یک هزارمِ گرم طلا می باشد.

معمولا روی ترازو های طلا فروشان میزان سوت طلا دو رقمی نشان داده می شود. پس شما باید دقت داشته باشید که موقع خواندن آن یک صفر به انتهای دو رقم اضافه کنید. برای مثال وقتی انگشتر خود را روی ترازوی طلا فروشی قرار می دهید و عدد 5.13 را مشاهده می کنید باید این عدد را 5 گرم و 130 سوت بخوانید. اگر عدد 5.1 را مشاهده کردید باید 5 گرم و 100 سوت بخوانید.

در پایان این بخش به یک سوال اساسی ای پاسخ خواهیم داد که :

 آیا ارزش سوت طلا هم اندازه گرم طلا ست؟ یا به زبان ساده تر آیا با بالا رفتن قیمت طلا ارزش سوت طلا هم بالا خواهد رفت؟

پاسخ بله است. سوت نیز مانند گرم و مثقال یک واحد اندازه گیری طلا است. و هر اندازه که قیمت یک گرم طلا تغییر کند، سوت طلا به میزان 1% آن نیز تغییر می‌کند.

یعنی اگر ارزش یک گرم طلا 100.000 تومان باشد. ارزش یک سوت طلا برابر با یک هزارم این عدد یعنی 100 تومان است.

نمایش نحوه خواندن سوت طلا با گذاشتن یک طلا بر روی ترازو

 

خرید زیورآلات از 100 سوت طلا تا 1 گرم

اگر قصد خرید طلا و جواهرات دارید اما بنا به هر دلیلی تمایل دارید طلای بکار رفته در کالای مورد نظرتان بیشتر از یک گرم نباشد می‌توانید گزینه های بسیار زیادی برای خرید داشته باشید، از محصولات ظریف گرفته تا محصولات ترکیب شده با فلزات دیگه و یا آب طلا کار شده. مهم نیست که کدام یک از راه های پیش رو را انتخاب می‌کنید، چه در زمان خرید و چه در زمان فروش میزان طلای موجود در زیورآلات شما حتما محاسبه خواهد شد.

دستبند طلا زیر یک گرم

بهترین گزینه برای اینکه دستبند طلا زیر یک گرم داشته باشید، خرید دستبند های طلا با زنجیر ظریف است. یک راه دیگر این است که از فروشنده بخواهید قفل دستبند را تعویض کرده و از جنس هایی مانند نقره یا برنز استفاده کند تا هزینه پرداختی بابت طلای بکار رفته در دستبندتان کاهش یابد. به این شکل می‌توانید تا 100 سوت از وزن طلایتان را کاهش دهید. در این دسته‌بندی، مدل های تمیمه که بیشتر از زنجیر های باریک و سبک تشکیل شده اند می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشند.

گوشواره طلا زیر یک گرم

در خرید گوشواره های زیر یک گرم بسیار انتخاب های متعددی خواهید داشت چرا که می توانید در بین گوشواره های میخیِ سبک یا گوشواره های حلقه ای که قفل هایی از جنسی غیر از طلا دارند گزینه های بسیاری در رنج زیر 1 گرم برای انتخاب پیدا کنید.

البته درکل خرید گوشواره تا 900 سوت طلا و سبک بسیار بهتر از گوشواره های سنگین است چون گوشواره سنگین می‌توانند باعث کشیده شدن لاله گوش و وارد شدن آسیب های جدی به نرمه گوش شما شود.

پس با انتخاب گوشواره های کم وزن هم هزینه کمی می‌پردازید و هم به سلامت گوش های خود اهمیت می‌دهید.

انگشتر طلا زیر 1 گرم

انگشتر طلای 700 سوت تا 900 سوت نه تنها بسیار شیک و ظریف هستند، بلکه بخاطر باریک بودن حلقه درخشش نگین آنها دوچندان می‌شود و توجه را بسیار بیشتر به سمت خود جلب میکند. پس اگر قصد خرید حلقه طلا زیر 1 گرم دارید پیشنهاد ما این است که از یک سنگ بسیار خاص و چشمگیر به عنوان نگین آن استفاده کنید. نگین های فیروزه، عقیق، زمرد و یا اتمی انتخاب مناسبی برای اینکار هستند که هم قیمت مناسبی دارند، و هم مکمل خوبی برای رنگ طلایی اند.

دکمه سردست طلا زیر یک گرم

دکمه سر دست ها انتخاب بسیار مناسبی برای هدیه دادن هستند. هدیه‌ای که اگر از جنس طلا باشد بسیار نفیس‌تر به چشم خواهد آمد. اما شما می‌توانید با سفارش دکمه سردست هایی که فقط بخش اصلی و روی آن طلا به کار رفته است، میزان طلای استفاده شده در این هدایا را به زیر یک گرم برسانید.

برای مثال می‌توانید از طرح های ترکیبی استفاده کنید که در آن فقط خط باریکی از جنس طلا به کار رفته، یا از طرح های فلزی با آب کاری طلا استفاده کنید.

پیرسینگ طلا زیر یک گرم

پیرسینگ ها به دلیل اینکه در نقاط حساسی از بدن همچون بینی و ناف استفاده می‌شوند، بهتر است که جنس مرغوبی داشته باشند تا بدنتان را دچار حساسیت های پوستی و عفونی نکند.

از آنجایی که پیرسینگ ها معمولا تک نگین های کوچکی هستند، می‌توان از طلای زیر یک گرم حتی تا 100 سوت طلا برای ساخت این محصولات استفاده نمود تا هم محصولی ارزشمند داشته و هم به سلامت بدن خود اهمیت دهید. گزینه های قابل انتخاب شما در این زمینه بسیار زیاد است.

پلاک طلا زیر 1 گرم

برای انتخاب پلاک های طلا زیر یک گرم میتوانید از زنجیر نقره یا غیره استفاده نمایید تا تنها هزینه ی پلاک را به تنهایی پرداخت نمایید.

برای خرید پلاک های طلا قدرت انتخاب زیادی دارید. از شکل پلاک، ضخامت آن و طرح آن گرفته تا چاپ کردن تصویر مورد نظر شما روی پلاک. برای سبک تر شدن پلاک می توانید از پلاک هایی با ضخامت کمتر استفاده کنید و یا با تغییر ابعاد میزان طلای به کار رفته در آن را با بودجه مورد نظرتان تنظیم نمایید.

پابند طلا زیر یک گرم

برای خرید پابند طلا، انتخاب های بسیاری در دسته‌ی 700 سوت، 500 ستوت و حتی 300 سوت طلا دارید. اکثر این مدل ها زنجیر های نازک هستند. در صورت تمایل می‌توان مدل های همراه با پلاک را نیز استفاده کرد اما به همان نسبت روی وزن پابند طلای شما تاثیر خواهد داشت. و درنهایت درصورت امکان می‌توانید جنس قفل کوچک پابندتان را از جنس نقره و …. انتخاب نمایید تا بدین صورت در هزینه خود صرفه جویی کرده باشید.

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید