معرفی انواع دستبند طلا – کدام مدل دستبند طلا مناسب من است؟

فرقی نمی‌کند که شما یک خانم هستید و یا یک آقا. به هر حال دستبندی مناسبِ دست شماست که با ظاهر، نوع لباس، استخوان‌بندی و فرم دستتان هماهنگی داشته باشد. انتخاب انواع دستبند طلا کاری است که باید با دقت انجام دهید و تمام ویژگی‌های خود را در آن لحاظ کنید. در این مقاله قصد داریم انواع دستبند طلا را همراه با خصوصیات منحصر‌به‌فرد آن‌ها به شما معرفی کنیم.

اگر دوست دارید بدانید چه نوع دستبندهایی در بازار وجود دارد و کدامیک از آن‌ها مناسب دست شماست، ما را در تریص همراهی کنید: 

معرفی انواع دستبند طلا مردانه و زنانه

انواع دستبند طلای مردانه

  • دستبند مردانه با پلاک طلا

از جمله رایج‌ترین دستبندها برای آقایان که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد، باید به دستبندهای چرم با پلاک طلا اشاره کرد. دستبندهای چرم همراه با پلاک، از جدیدترین مدل‌های بازار هستند که تقریبا به هر دستی می‌آیند. پلاکی که برای این دستبندها طراحی می‌شود، انواع و مدل‌های جدید و متفاوتی دارند که در هنگام همنشینی با چرم، زیباتر می‌شوند. معمولا افرادی که تیپ‌های اسپرت را می‌پسندند، این نوع دستبندها را انتخاب می‌کنند.

  • دستبند طلا مردانه با سنگ زینتی

نوع دیگری از دستبند طلای مردانه وجود دارد که جای زنجیرهای معمولی و تکراری را گرفته است. زمانی که دستبند طلای خود را با طرح سنگ‌های زینتی انتخاب می‌کنید، توجه را به سمت زیبایی و خاص بودنتان جلب کرده‌اید. اغلب سنگ‌هایی که برای دستبندهای مردانه استفاده می‌شود، سنگ‌های تیره‌رنگ و مشکی، سنگ اونیکس، حدید ، فیروزه یا عقیق است. اما استفاده از سنگ حدید ظاهری خیره‌کننده به دست شما می‌بخشد و در ترکیب با پلاک طلا، فوق‌العاده خواهد شد. از آنجایی که سنگ حدید رنگی شبیه به نقره‌ای دارد، روی بیشتر دست‌ها با رنگ‌ پوست سفید، سبزه یا گندمگون زیبا می‌شود. سنگ‌های زینتی را به شکل‌های گوناگون و اکثرا گوی‌ مانند تراش داده و در میان آن، پلاک طلا را قرار می‌دهند. به این ترتیب دستبند طلا مردانه شما با سنگ‌های زینتی جلوه‌گری خاصی خواهد داشت.

  • دستبند تمام طلا مردانه

دستبندهای تمام طلا، اگرچه از گذشته وجود داشته‌اند و طرح‌های چندان جدیدی به شمار نمی‌روند، اما همچنان روی بورس هستند. این دستبندها با زیبایی خیره‌کننده و درخشندگی‌شان روی دست، می‌توانند جلب توجه کنند و ظاهر آراسته‌ای را به شما ببخشند. مناسب‌ترین دستبند طلا مردانه برای مدل‌های تمام طلا، طرح کارتیر است. مدل کارتیر از جمله زنجیرهای ضخیمی است که به شکل بافت‌های تودرتو ساخته شده و همچنان از ترندهای برتر طلا و جواهرات است. دستبند کارتیر به جهت ظاهر سنگین و پهن خود، برای دست آقایان بسیار‌ مناسب است.

  • دستبند بافت مردانه

این نوع دستبند را باید در گروه دستبندهای اسپرت جای داد که با تیپ‌های اسپرت نیز همخوانی دارد. اگر در کمد لباستان پر است از تیشرت و شلوار جین، دستبند بافت با پلاک طلا ظاهری جذاب‌تر را به شما هدیه می‌کند.

انواع دستبند طلای زنانه

  • دستبند مچ دستی

از جمله دستبندهای پرطرفدار در میان خانم‌ها، دستبندهای مچ دستی است. این دستبندها ظاهری شبیه به النگو دارند ولی دایره کامل نیستند. استفاده از این دستبندها بسیار راحت‌تر است زیرا انعطاف بیشتری نسبت به النگو دارند و به راحتی دور مچ قرار می‌گیرند. عموما خانم‌های جوان، طرفداران پروپاقرص این دستبندها هستند. قابلیت تنگ و گشاد شدن این دستبند باعث شده تا جای خود را در میان افراد زیادی باز کند. اگر این نوع دستبند را انتخاب می‌کنید، بهتر است آن را با یک زنجیر ظریف ست کنید تا ظاهر جذاب‌تری به استایل خود بدهید.

  • دستبند تنظیم اندازه

یکی از دغدغه‌ها هنگام خرید دستبند طلا اندازه نبودن آن دور مچ است. ممکن است شما بخواهید دستبند را برای شخص دیگری و به عنوان هدیه تهیه کنید. اگر اندازه دور مچ او را ندارید، قطعا به مشکل می‌خورید. انتخاب دستبند تنظیم اندازه، یک راه‌حل مناسب و کارگشا برای این مشکل است. این دستبندها از قسمت قفل یک زنجیر بلندتر با حلقه‌های در هم رفته دارد. شما می‌توانید پس از اندازه کردن دستبند دور مچ، قفل را داخل یکی از حلقه‌هایی بیندازید که با سایز دستتان همخوانی دارد.

  • دستبند چارم

از دیگر انواع دستبند طلا زنانه باید به دستبند چارم اشاره کرد که طرفداران زیادی هم دارد. این دستبند از نوع زنجیری است که یک آویز طلا به آن اضافه می‌شود. این آویز می‌تواند هر طرحی باشد و فروشندگان طلا، آن را با توجه به سلیقه شما روی دستبند نصب می‌کنند. اغلب دستبندهای چارم را روی زنجیرهای طنابی شکل ایجاد می‌کنند. زیرا این زنجیرها شیک و ساده هستند و آویز به خوبی روی آن می‌نشیند. وجود یک آویز روی دستبند طلایتان می‌تواند آن را بیش از پیش جذاب کند.

  •  دستبند مرواریدی زنانه

از جمله چیزهایی که در صنعت طلا و جواهرات کاربردهای فراوان دارند و به زیبایی خودنمایی می‌کنند، مرواریدها هستند. دستبندهای مرواریدی از مرواریدهای اصل یا پرورشی درست شده‌اند که در میان آن، پلاک طلای زیبایی به چشم می‌خورد. رنگ سفید و صدفی مرواریدها در ترکیب با پلاک طلایی رنگ دستبند آنقدر جذابیت دارد که توجه همه را به خودش جلب می‌کند.

این دستبندها معمولا با تیپ‌های دخترانه، ساده و کلاسیک همخوانی بیشتری دارد و خودش را بیشتر نشان می‌دهد. اگر به مهمانی‌های رسمی یا مجالس عروسی دعوت هستید، دستبند مرواریدی انتخاب بسیار خوبی برای شماست.

انواع دستبند طلا زنجیری

دستبند زنجیری با ظرافت، زیبایی و جلوه‌گری خاص خودش، جایگاه ویژه‌ای نزد خانم‌ها دارد. این نوع دستبند از جمله مدل‌هایی است که هیچوقت از مد نمی‌افتد و قدیمی نمی‌شود. مدل‌های زنجیری از به هم بافته شدن زنجیرهای فلزی تهیه می‌شوند و شکل‌های متنوعی برای هر سلیقه‌ای دارند.

  • زنجیر مدل امگا

زنجیر امگا یک نوع زنجیر مسطح و صاف است که از متصل شدن قطعات طلا به یکدیگر درست می‌شود. این زنجیر به خوبی روی دست می‌خوابد و نمای زیبایی به دست‌ها می‌دهد. توجه کنید که این نوع زنجیر علاوه‌بر زیبایی خیره‌کننده، بافت آسیب‌پذیری دارد و به راحتی پیچ خورده یا خم می‌شود. تعمیر این مدل زنجیر چندان آسان نیست. پس باید به خوبی از آن مراقبت کنید.

  • زنجیر مدل طنابی

از جمله محبوب‌ترین زنجیرهای طرح بافت، زنجیرهای طنابی هستند که با الگوهای متفاوت، ساختاری شبیه به طناب دارند. این مدل دستبند طلا بسیار پرطرفدار است و روی مچ دست به زیبایی خودنمایی می‌کند.

  • زنجیر مدل کارتیه

دستبند طلا کارتیه جزو دستبندهای پرطرفداری است که هیچگاه قدیمی نمی‌شود. این نوع زنجیر برای دستبند، هم برای زنان و هم برای مردان بسیار مناسب است. کارتیه از حلقه های بیضی شکلی ساخته شده است که در هم رفته‌اند و کاملا روی دست می‌نشیند.

  • زنجیر مدل کابلی

زنجیر کابلی نوعی زنجیر است که نام فرانسوی دارد. این زنجیر از جمله محبوب‌ترین زنجیرهای کلاسیک است که از پیوند حلقه‌های بیضی ساخته شده است. ساخته شدن این دستبند آسان است و روی دست به زیبایی دیده می‌شود.

  • زنجیر مدل بیزانتین

این زنجیر را با نام قفس پرنده یا زنجیر اتریشی هم می‌شناسند. اگر به بافت‌های در هم تنیده با بافت پیچیده علاقه دارید، مدل بیزانتین برای شما بسیار مناسب است. این زنجیرها ترکیبی اسپرت دارند و جزو زیورآلات تو پر به شمار می‌رود.

  • زنجیر مدل تمیمه

زنجیر تمیمه طلا نوعی دستبند زنجیری است که از بافته شدن زنجیرهای طلا در هم به وجود می‌آید. این دستبندها نسبتا پهن هستند و به خوبی روی دست می‌خوابند.

چه نوع قفلی برای دستبند مناسب است

قفل دستبند یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید دستبند طلا باید به آن توجه کرد. از جمله قفل‌هایی که برای انواع دستبند طلا مردانه و زنانه استفاده می‌شود باید به موارد زیر اشاره کرد:

۱. قفل لابستر

مدل بسته شدن این قفل و نوع قلاب آن شبیه به در هم رفتن چنگ‌های خرچنگ است.

۲. قفل بشکه‌ای

این قفل از جمله قفل‌هایی است که از دو تکه فلز در ساخته می‌شود. یک طرف قفل حالت رزوه‌ای دارد و طرف دیگر آن مادگی است. این دو با چرخاندن یکی در یکدیگر، به هم چفت می‌شوند.

۳. قفل ضامن‌دار

نوعی قفل است که حالتی T شکل دارد و طرف دیگر آن یک دایره وجود دارد. زمانی که ضامن قفل را باز می‌کنید، می‌توانید آن را درون حلقه بیندازید و به این صورت آن را محکم کنید.

۴. قفل آهن‌ربایی

قفل‌های آهن‌ربایی از دو بخش مگنتی تشکیل شده‌اند که یکدیگر را جذب می‌کنند. البته این نوع قفل‌ها چندان امن نیستند و ممکن است به راحتی باز شود.

سخن آخر

دستبند از جمله اکسسوری‌های پرطرفدار و بسیار جذابی است که ظاهر شما را به راحتی تغییر می‌دهد. برای خرید دستنبد طلا گزینه‌های زیادی پیش روی شماست که با شناخت انواع آن و ویژگی‌های هر یک می‌توانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.

شما برای ما بنویسید

آیا تا به حال به مدل‌های مختلف دستبند طلا توجه کرده‌اید؟

شما کدام نوع از انواع دستبند را بیشتر دوست دارید؟

ما در تریص، بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرهای شما هستیم. تجربیات ارزشمندتان را درباره انواع دستبند طلا با ما و دیگر دوستانتان در‌میان بگذارید.

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید