نیم ست طلا رو با چشم باز بخرید – راهنمای خرید انواع نیم ست طلا عروس و هدیه

برای شماهم سوال شده که فرق نیم ست و سرویس طلا چیه؟ یا اینکه کدوم برای هدیه دادن مناسبه، کدوم برای عروس انتخاب خوبیه، و کدوم مناسب مهمانیای رسمیه؟ توی این مقاله با الفبا و راهنمای طلا آشنا بشید. تمام نکات اون رو یاد بگیرید، تا بتونید طلا رو راحت‌تر، ارزان‌تر و بهتر بخرید. 

نیم ست طلا چیست؟

این مدل طلا یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای هدیه دادن به خانم‌ها و خصوصا خانم‌های جوان به شمار می‌رود.

نیم‌ست‌ها شامل یک جفت گوشواره و یک گردنبند هستند که گاهی یک عدد انگشتر هم همراه آن است. اما به طور معمول، یک جفت گوشواره و گردنبند به عنوان نیم ست طلا فروخته می‌شود.

انواع مدل ها از نیم ست طلا دخترانه گرفته تا نیم ست طلا زنانه و نیم ست طلای عروس در بازار موجود است که انواع دخترانه آن برای خانم‌هایی با سن کمتر یا سلیقه اسپرت جذاب‌تر است.

نیم ست طلا هم برای مراسم‌های رسمی و مهمانی‌های ویژه و هم برای دورهمی‌های خودمانی و دوستانه مناسب است. به همین دلیل طرفداران بسیاری هم دارد.

انواع مدل های نیم ست طلا

فرق نیم ست با سرویس طلا چیست؟

اگر برای خرید طلا به بازار طلا و جواهرات بروید، انواع گوناگون طلا را می‌بینید. ست طلا یا همون سرویس طلا، علاوه‌بر یک جفت گوشواره و گردنبند، شامل یک دستبند و گاهی یک انگشتر هم می‌شود. علاوه‌بر این تفاوت در تعداد قطعه‌های طلا، معمولا گردنبند موجود در ست طلا با انواع سنگ های زیبا و قیمتی تزیین شده است و کمی سنگین‌تر از گردنبند نیم ست است. درخشندگی ست طلا به خاطر وجود سنگ‌ها و تزیینات روی آن بیشتر است و اغلب در مراسم‌های تشریفاتی و عروسی‌ها استفاده می‌شود.

اما مدل های نامبرده طلا به طور کلی اسپرت‌تر و مورد علاقه خانم های جوان هستند. نیم ست وزن کمتری دارد و به همین سبب ارزان‌تر است و گزینه بسیار مناسبی برای هدیه دادن است.

اصلی ترین تفاوت این دو در تعداد قطعات آن است.

تفاوت نیم ست با ست طلا

نیم ست طلای ۲۱ عیار بهتر است یا ۱۸ عیار؟

نیم ست طلای 21 عیار نسبت به طلای 18 عیار چند تفاوت مهم دارد:

  • نیم ست طلای 21 عیار قیمت بیشتری نسبت به 18 عیار دارند. به همین دلیل نفیس تر و با ارزش تر هستند.
  • به دلیل قیمت پایین تر، تنوع مدل نیم ست طلا 18 عیار از مدل های 21 عیار بسیار بیشتر است. در نتیجه قدرت انتخاب بیشتری دارید.
  • مدل های 21 عیار فقط به رنگ زرد هستند. اما مدل های 18 عیار به غیر از رنگ زرد، رنگ های متنوعی مثل رزگلد و طلا سفید نیز دارند.

بدون نگین یا با نگین؟

اینکه نیم ست طلا را بدون نگین یا با نگین خریداری کنید، تا حد زیادی به بودجه و سلیقه شما باز می‌گردد. بسیاری از افراد نیم‌ ست‌های کلاسیک با نگین‌ و سنگ‌های قیمتی را می‌پسندند. اما برخی از خریداران ترجیح می‌دهند طرح‌های اسپرت، ساده و بدون نگین را تهیه کنند.

اگر می‌خواهید نیم ست طلا ظریف بخرید، بهتر است سراغ طرح‌های ساده‌تر و بدون نگین بروید. انواع بدون نگین، به دلیل سبک‌تر بودن، قیمت کمتری هم دارند. در مقابل مدل های با نگین سنگین‌تر است و هزینه تمام شده بیشتری برایتان خواهد داشت.

اگر قصد دارید به یک تازه عروس هدیه دهید، بهتر است انواع با نگین آن را انتخاب کنید. همچنین به مورد استفاده نیم ستی که خریداری می‌کنید، دقت کنید. اگر نیم ست را برای مراسم‌های رسمی، جدی و یا مجالسی مانند عروسی می‌خواهید، طرح‌های با نگین جلوه و زیبایی بیشتری دارد. اما اگر آن را برای استفاده دائم یا مهمانی‌های خودمانی و دورهمی‌های غیر رسمی می‌خواهید، انواع اسپرت و بدون نگین آن برایتان مناسب‌تر است.

معرفی مدل های جدید نیم ست طلا

این مدل طلا نیز مانند دیگر قطعات و انواع طلا و جواهرات، روز به روز با مدل‌های جدیدتری به بازار می‌آید. مدل‌ها آنقدر متنوع است که می‌توانید براساس علاقه، سلیقه، بودجه و مورد مصرف خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید:

  • طلا زرد

طلا زرد انتخاب بسیاری از خانم‌ها برای خرید نیم ست طلاست. کسانی که به دنبال درخشش بیشتر هستند و می‌خواهند طلایشان بیشتر نمایان باشد، این رنگ را انتخاب می‌کنند.

  • طلا سفید

طلا سفید هم طرفداران خاص خودش را دارد و البته کمی جوان پسند‌تر است. رنگ خنثی طلا سفید، با هر رنگ لباسی ست می‌شود و زیبایی خاص خودش را دارد. طلا سفید ساده‌تر است و انتخاب خوبی برای ساده‌پسندان به شمار می‌رود.

  • طلا سفید _ طلا زرد (ترکیبی)

برخی از مدل های ترکیبی از طلای سفید و زرد هستند و مجموعه‌ای زیبا و دیدنی از نیم ست را پیش چشمتان نمایان می‌کنند. ترکیب طلا سفید _ طلا زرد برای کسانی مناسب است که هر دو رنگ طلا را می‌پسندند و به دنبال مدل‌های جدید می‌گردند.

خنمی که نیم ست طلا بر گردن دارد

هنگام خرید به این نکات توجه کنید

۱. هنگام انتخاب مدل‌های آن، حتما به سن و سال خود یا کسی که برای او هدیه می‌خرید توجه کنید. اگر برای خانم‌های جوان خرید می‌کنید، مدل های اسپرت و جدیدتر را انتخاب کنید.

۲. اگر بودجه شما برای خرید اندک است، می‌توانید مدل‌های ظریف‌تر و بدون نگین آن را انتخاب کنید.

۳. برای خرید به سراغ مغازه‌هایی بروید که مزد و اجرت ساخت کمتری دریافت می‌کنند و البته معتبر و شناخته‌شده هستند.

۴. رنگ آن را با رنگ پوستتان هماهنگ کنید. اگر پوست شما سبزه است، طلای زرد و اگر پوست معمولی تا سفید دارید، طلا سفید برای شما بسیار زیبا خواهد بود.

۵. پیش از خرید، حتما کاربرد طلای خود را مشخص کنید. چنانچه آن را برای استفاده در مجالس رسمی و خاص می‌خواهید، طلا را سنگین‌تر و پر نگین انتخاب کنید. اما اگر برای مهمانی‌های غیر رسمی و دوستانه به دنبال خرید می‌روید، مدل های اسپرت و ظریف را خریداری کنید.

۶. قفل گوشواره و گردنبند خود را به دقت چک کنید و از محکم بودن آن مطمئن شوید.

۷. اندازه زنجیر و یا گردنبند، چیزی است که هنگام خرید نیم ست طلا باید به آن توجه کنید. گردنبندهای بیش از حد بلند یا زیاد کوتاه تصویر نامناسبی از شما می‌سازند.

۸. اگر گوشواره آویزدار می‌خرید، حتما اندازه آویز آن را در نظر بگیرید. همچنین به طرح آن توجه کنید تا زیاد به موها یا لباستان گیر نکند.

۹. اگر نیم ست را برای سرمایه‌گذاری می‌خرید، نوع بدون نگین آن را خریداری کنید. زیرا هنگام فروش طلا، وزن و قیمت سنگ‌ها و نگین‌های کار شده از آن کم می‌شود.

سخن آخر

نیم ست طلا با قیمتی کمتر از سرویس کامل طلا به فروش می‌رسد و به همین خاطر طرفداران زیادی دارد. کسانی که بودجه محدودی دارند و در عین حال می‌خواهند یک دست طلای ست و هماهنگ داشته باشند، معمولا به دنبال خرید نیم ست طلا می‌روند. نیم ست‌ها به طور کلی اسپرت‌تر هستند و طرح‌های ساده دخترانه در میان آن‌ها بیشتر است. یک نیم ست طلا ظریف می‌تواند ظاهر شما را به کلی تغییر دهد و زیبایی خاصی به شما ببخشد.

شما برای ما بنویسید

آیا شما هم از طرفداران نیم ست طلا هستید؟

به نظر شما نیم ست برای چه مراسم‌هایی کاربرد بیشتری دارد؟

ما در تریص منتظر شنیدن نظرهای شما هستیم. تجربیات ارزشمندتان را درباره نیم ست طلا با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید