معرفی انواع گوشواره ها – کدام گوشواره برای من مناسب است؟

گوشواره ها یکی از رایج ترین زیورآلات در سرتاسر دنیا هستند. به دلیل دارا بودن تنوع بسیار، انتخاب گوشواره مناسب می‌تواند برای شما بسیار سخت باشد. هرکدام از این انواع گوشواره، مناسب لباس، شرایط، و حتی ناحیه خاص و متفاوتی از گوش برای بسته شدن است. همراه ما باشید با معرفی انواع گوشواره طلا در مدل های : گوشواره حلقه ای ، گوشواره میخی ، گوشواره لوستری و …

به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از خریدن گوشواره برای خود یا برای دیگران به عنوان هدیه، از تمامی این موارد آگاهی داشته باشید. پس تا انتهای این متن همراه ما باشید و در انتها اگر ابهامی داشتید، در بخش نظرات با ما درمیان بذارید.

چه نوع گوشواره ای برای من مناسب است

اینکه چه نوع گوشواره ای برای شما مناسب است، به خیلی چیز ها می تواند بستگی داشته باشد. انتخاب نوع آویزگوش می تواند با توجه به تیپ شخصیتی شما، فرهنگ، فرم صورت و یا مراسم و یا شرایطی که میخواهید در آن حضور پیداکنید متفاوت باشد.

درباره گوشواره های طلا چیزی که اغلب بین افراد رایج است این موضوع است که طلای سفید برای افراد با پوست روشن تر مناسب تر است و طلای زرد برای افراد با پوست گندمی مناسب تر است. هرچند که امروزه واقعاً این مرز بندی ها برداشته شده است و شما میبینید که حتی معروف ترین استایلیست های کشورهایی  مثل امریکا و کانادا علی رغم داشتن پوست های بسیار روشن به طور روزانه از طلای زرد استفاده می کنند.

در دنیای مد طلا و جواهرات، امروزه بیشتر از طلای سفید در کنار سنگ های قیمتی و جواهرات گران بها استفاده می شود. طلای زرد اغلب به تنهایی و یا با سنگ های رنگی و یا جواهرات بسیار ظریف تزئین می شود. در ادامه با مطالعه راهنمای خرید گوشواره طلا شما هم می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

راهنمای تریص برای معرفی انواع گوشواره

گوشواره میخی محبوب ترین و ساده ترین نوع گوشواره است. این گوشواره ها اغلب از یک جزء کوچک تشکیل شده اند که به روی لاله گوش قرار میگیرد و توسط پایه ظریفی که مستقیماً از سوراخ گوش رد می شود توسط یک مهره از پشت ثابت نگه داشته می شوند. گوشواره میخی طوری جلوه میکند که انگار سنگ زیبایی برروی لاله گوش شناور است. گوشواره میخی در انواع و سایز های مختلف استفاده می شود، ولی مهمترین مشخصه این گوشواره ها این است که از لاله گوش آویزان نیستند. این نوع از گوشواره پیرسینگ را شما در قسمت های مختلف گوش خود می توانید استفاده کنید. این نوع از گوشواره های طلا که بسیار پرطرفدار هستند به دلیل انواع مختلفی که دارند در هر مناسبتی قابل استفاده هستند و با هر فرم صورتی زیبا هستند ولی برای افرادی که صورت های کشیده تری دارند بیشتر پیشنهاد شده اند.

گوشواره پیرسینگ یکی از تجلی‌های زیبای مدرنیته در زیورآلات است. اگر شما از طرفداران سبک طراحی مدرن هستید این گوشواره یکی از اون بایدهاست! گوشواره‌های پیرسینگ در انواع طراحی‌ها، اندازه‌ها و حالت‌ها ساخته می شوند. به این دلیل که این گوشواره‌ها انواع بسیار زیادی دارند شما هر نقطه از گوشتون رو می‌تونید با استفاده از اون‌ها زیباتر کنید. این گوشواره‌های هیجان انگیز در بین دختران و پسران جوان بسیار محبوب هستند. استفاده از گوشواره‌های پیرسینگ یکی از ترندهایی است که هیچ گاه تکراری و یکنواخت نمی‌شود چراکه همیشه با نو آوری بسیار در بین طراحان زیورآلات همراه بوده است.

اگر قصد دارید از این ترند جذاب در مهمانی‌های رسمی‌تر استفاده کنید بهتر است نمونه‌هایی رو انتخاب کنید که با جواهرات و سنگ‌های قیمتی تزئین شده‌اند و بسیار شکیل‌تر جلوه می‌کنند. این نوع گوشواره همونطور که از اسمش هم پیداست بیشتر در غضروف‌ها و نواحی دورتر از لاله گوش استفاده میشود، به همین دلیل احتمال بروز حساسیت در هنگام استفاده از گوشواره پیرسینگ خیلی بیشتره پس حتماً از گوشواره های طلا و گوشواره های تیتانیوم استفاده کنید که به مراتب بهتر از انواع دیگر گوشواره‌های پیرسینگ هستند.

همچنین این گوشواره ها به علت کوچک بودن و سبک بودن معمولا وزن زیر 1 گرم، از 100 سوت به بالا دارند. پس انتخاب مناسب برای خرید طلا با بودجه محدود خواهند بود.

 
  • گوشواره بخیه ای

گوشواره بخیه‌ای طراحی مینیمالی از یک گوشواره آویز است. این گوشواره از زنجیر نازکی تشکیل شده‌است که با ظرافت تمام از روی لاله گوش عبور می‌کنه و آویز زیبایی از طلا و یا جواهرات به انتهای آن متصل شده است که آزادانه در کنار گوش شما می‌رقصد. با عبور دادن اون زنجیر بسیار ظریف از دو سوراخ گوش هم جلوه بسیار زیباتری پدیدار میشه و هم به دلیل نداشتن هیچ قفلی در پشت گوشواره بخیه ای خیالتون راحت میشه که گوشواره از گوشتون بیرون نمی‌افته.

شما، هم می‌تونید گوشواره‌های بخیه‌ای رو به صورت جفت خریداری کنید و هم به صورت تکی. چرا که استفاده همزمان این نوع گوشواره با انواع مختلف گوشواره‌های طلا، مخصوصاً گوشواره میخی ترکیب بسیار فوق العاده و شیکی رو ایجاد میکنه. در واقع گوشواره‌ بخیه ای یکی از پرکاربردترین و شیک ترین آیتم ها در انواع گوشواره‌های ناهمگون هستند.

اگر شما هم یکی از طرفداران گوشواره های آویز هستید ولی با صورت کشیده خیلی از اون مدل گوشواره طلای زنانه استفاده نمی‌کنید، خرید یک ست گوشواره طلا که ترکیبی از گوشواره میخی و گوشواره بخیه ای باشه براتون بهترین انتخابه! مبارکتون باشه!

 

گوشواره های آویزهم بسیار به گوشواره های میخی شبیه هستند، به دلیل نوع اتصالشان به گوش که با پایه ظریفی مستقیم وارد سوراخ گوش می شود و از پشت اغلب با یک مهره به گوش بسته می شود. گوشواره های آویز همانطور که از اسمشان پیداست از لاله گوش آویزان هستند و این مهمترین مشخصه این گوشواره هاست. نوع طلای این گوشواره ها اغلب با زنجیر طلا و جواهرات به زیبایی تزئین می شوند.

این گوشواره ها شاید انتخاب بسیاری از طرفداران گوشواره لوستری (Chandelier) باشند که به آن ها این امکان را می دهد که در طول فعالیت های روزانه هم از این گوشواره لذت ببرند. از طرف دیگر شاید انتخاب مناسبی برای افراد با صورت های کشیده تر نباشند.

 
  • گوشواره ژاکتی: (Jacket)

یکی از مدرن ترین و آخرین مد های آویز گوش، گوشواره ژاکتی است. این گوشواره ها از لحاظ نوع اتصال به گوش شبیه گوشواره های میخی هستند. درواقع یک گوشواره میخی ساده است که روی لاله گوش قرار می گیرد و پایه اش را با قسمت پشتی گوشواره شریک می شود.

این گوشواره در قسمت پشت گوش کمی پیچیده تر است و با اتصال قسمت دوم گوشواره اشکالی مثل گل و یا گلبرگ در لبه نرمه گوش جلوه می کنند. این نوع از گوشواره پیرسینگ اغلب برای سوراخ پایینی نرمه  گوش استفاده می شود. در سال های اخیر این نوع گوشواره مورد توجه بسیاری از طراحان مد و لباس قرار گرفته است. به خاطر شکل خاصی که دارد و بیشتر تداعی کننده شکل گل هاست با استایل های بهار و تابستان بسیار رایج تر است.

 

گوشواره های حلقه ای همانطور که از نامشان پیداست به شکل یک حلقه و یا دایره هستند. برای اتصال این گوشواره ها اغلب یک سیم ظریف از لاله گوش عبور می کند و از قسمت پشتی به ادامه گوشواره چفت می شود به طوری که شکل یک حلقه کامل را پدید آورد. این نوع از آویز های گوش در جنس ها و رنگ های مختلف وجود داردو حتی ممکن هست با سنگ های زیبا تزئین شوند.

از لحاظ اندازه نیز در اندازه های مختلف و جود دارند فقط از سر شانه نباید بزرگتر باشند. مدل های جدیدتر این نوع آویز های گوش به شکل های مثلث، مربع و یا سایر اشکال هندسی نیز طراحی شده اند. به دلیل تنوع بسیار زیاد این نوع گوشواره در مراسم و موقعیت های مختلف مورد توجه قرار می گیرد. فقط برای صورت های خیلی گرد و یا مربع شکل پیشنهاد نمی شود.

 
  • گوشواره های فشرده: (Huggies)

گوشواره های فشرده مدل مدرن تر و جدیدتری از گوشواره های حلقه ای هستند. آنها به حالت دایره شکل هستند و مهمترین اختلافشان با گوشواره های حلقه ای در سایز آن هاست. گوشواره های فشرده بسیار کوچکتر از گوشواره های حلقه ای هستند و به طوری که انگار لاله گوش را در آغوش گرفته باشند به آن میچسبند.

برای اتصال این گوشواره ها اغلب از گیره های چفتی استفاده می شود. به دلیل اینکه گوشواره های فشرده از گوشواره های حلقه ای پهن تر هستند معمولاً با جواهرات زیبا و یا انواع مختلف تزئینات که روی سطح طلا صورت می گیرد آراسته می شوند. به دلیل کوچکتر بودن در اندازه برای استفاده روزانه از گوشواره های حلقه ای مناسب تر هستند.

  • گوشواره لوستری: (Chandeliers)

گوشواره های لوستری همانطور که از اسمشان پیداست گوشواره های باشکوهی هستند که با جزئیات بسیار تزئین شده اند و البته از گوش به زیبایی آویزان شده اند. به دلیل انواع بسیار زیاد این گوشواره ها و اینکه در طرح ها و رنگ های بسیار وجود دارند استفاده آن ها را با هر نوع سلیقه ای امکان پذیر کرده است.

این مدل گوشواره های زیبا به سادگی با استفاده از جواهرات زیبایی که به آن آراسته شده اند، در حالیکه از گوش شما آویزان هستند نور و درخشش را به خود جذب می کنند. انواع بزرگتر این گوشواره ها به تنهایی چنان جلوه ای دارند که حتّی نیازی به استفاده از گردنبند به همراه آن ها نیست. گاهی استفاده از گردنبند به همراه این مدل آویزهای گوش شاید بسیار مبالغه آمیز جلوه کند ویا حتی از زیبایی گوشواره شما بکاهد.

از آنجا که گوشواره لوستری یکی از انتخاب های همیشگی آنجلینا جولی برای حضور در ردکارپت است، می توان نتیجه گرفت که انتخاب بسیار درستی برای حضور در مراسم های باشکوه است.

 

یکی دیگر از انواع گوشواره های طلا گوشواره لوستری است و به دلیل اینکه بسیار مورد توجه افراد با سلیقه ها و تیپ های مختلف هستند و همچنین از زیورآلاتی هستند که همیشه و هرکجا و با هر استایل و لباسی استفاده می شوند، انواع و مدل های بسیار گوناگونی دارند که در این راهنما تنها به تعداد محدودی از آن ها اشاره شد.

امیدواریم این راهنمای خرید گوشواره طلا برای انتخاب بهتر آویز گوش به شما کمک کرده باشد. در آینده به معرفی سایر آویزهای گوش خواهیم پرداخت و اینکه بهتر است هرکدام را با چه لباس و استایلی ست کنیم.

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “معرفی انواع گوشواره ها – کدام گوشواره برای من مناسب است؟

  1. وحید محمدی گفت:

    عالی بود

    1. ادمین گفت:

      سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید