طلای رزگلد چیست؟ راهنمای خرید طلای رز گلد

اگر به دنبال مدل های جدید طلا باشید، مطمئنا متوجه شده‌اید که در چندسال اخیر محصولات طلای رزگلد rosegold بسیار طرفدار پیدا کرده اند. نه تنها رنگ آن بسیار جذاب است، بلکه جلوه‌ی تک پوش ها و سرویس های طلای رزگلد روی پوست بسیار خاص و کم نظیر است. توی این مقاله می‌خواهیم شمارو بیشتر با این محصول آشنا کنیم. بهتون بگیم که چگونه ساخته می‌شه، چگونه آن‌را انتخاب کنید، و به چه شکل از اصالت اون مطمئن بشید. پس این مقاله رو تا انتها دنبال کنید. 

نمونه تصویر طلای رزگلد

طلای Rose Gold چیست؟

در گذشته اگر برای خرید طلا و جواهر به بازار طلافروشان می‌رفتید، تنها یک نوع طلا و آن هم طلای زرد را می‌دیدید. اما امروزه انواع گوناگون طلا‌ها با رنگ‌های مختلف به بازار آمده‌ و تنوع جذابی از رنگ‌ها را ایجاد کرده‌اند. طلای رزگلد (Rose gold) به طلایی گفته می‌شود ته‌مایه صورتی رنگ دارد. یعنی زمانی که شما به رنگ طلا نگاه می‌کنید، زمینه‌ صورتی کم‌رنگ در آن به چشم می‌خورد.

به این نوع طلا، طلای قرمز یا طلای صورتی هم می‌گویند. علت رنگ متفاوت طلای RoseGold ، ترکیب طلای خالص با مقداری مس است. هر چه تم صورتی یا قرمز طلا بیشتر باشد، یعنی از مس بیشتری هم در ساخت آن استفاده شده است.

برخی از افراد طلا رز گلد را با نام طلای روسی هم می‌شناسند. علت این نامگذاری آن است که آلیاژ این رنگ طلا برای اولین بار در کشور روسیه ساخته و عرضه شد. البته امروزه نام طلای روسی برای طلا Rose Gold چندان مرسوم نیست.

زیبایی طلای رزگلد

فرق طلای رز گلد و طلای زرد

طلای خالص به طور کلی زرد رنگ است. هر چه میزان خلوص طلا بیشتر باشد، رنگ آن هم زردتر خواهد بود. در حالیکه طلای RoseGold به رنگ‌های صورتی کمرنگ یا قرمز در بازار وجود دارد.

اگر طلای زرد 100% خالص باشد، حالت نرمی دارد و امکان ساخت زیورآلات با آن وجود ندارد. به همین دلیل با اضافه کردن فلزات دیگر و ساخت آلیاژ طلا درصد خلوص آن‌را پایین می‌آوردند.

فلزات مرسوم برای انجام این کارمعمولا مس، نقره، نیکل، قلع و… است. ساخت آلیاژ طلا برای طلای زرد و سفید در کارخانه های ایرانی انجام می‌شود. اما فرمول ساخت طلای RoseGold بسیار پیچیده است. به همین دلیل شمش طلای RoseGold معمولا از کشورهای اروپایی به کشور وارد شده و در کارخانه‌های تولید طلای ایرانی با طلای خالص ترکیب می‌شود. و به‌این شکل آلیاژ طلای رزگلد مورد نیاز برای ساخت محصولاتی مانند سرویس طلا RoseGold ، دستبند طلای RoseGold ، نیم ست طلا RoseGold ، انگشتر طلا RoseGold و… به دست می‌آید.

بیشترین عیار زیورآلات طلای زرد 24 است در حالیکه بیشترین میزان عیار برای طلای رزگلد 18 است. همچنین طلای زرد قدمت بسیار بیشتری دارد ولی طلاهای مشهور به رزگلد از تولیدات جدیدتر و به‌روز در بازار هستند.

تفاوت انواع طلای زرد، سفید و رزگلد

فرق طلای رزگلد و طلا سفید

طلای سفید به رنگ سفید در بازار وجود دارد اما رزگلد اغلب به دو رنگ صورتی و قرمز دیده می‌شود.

طلا سفید از ترکیب طلای خالص با دیگر فلزات که حداقل یکی از آن‌ها سفید رنگ است به وجود می‌آید. از جمله فلزاتی که در ساخت طلای سفید به کار می‌رود می‌توان به پلاتینیوم، نیکل، منگنز و به مقدار کم‌تر مس اشاره کرد. در حالیکه طلا RoseGold ترکیبی از طلای خالص و مس است.

بیشترین عیار طلای سفید نیز مانند طلای رزگلد ۱۸ است.

قیمت طلای RoseGold با طلای ۱۸ عیار چه تفاوتی دارد؟

همانطور که پیش از این هم گفتیم، قیمت طلا فرای رنگ و آلیاژ آن تنها به میزان وزن و عیار آن بستگی دارد. برای مثال اگر دستبند طلای RoseGold یا سرویس طلای Rose Gold شما 18 عیار باشد، قیمت آن با یک دستبند طلا سفید 18 عیار و یا گوشواره طلا زرد 18 عیار هیچ فرقی نخواهد داشت. تنها تفاوت میان این محصولات در وزن آن‌ها خواهد بود. همچنین اگر قصد خرید این محصولات را داشته باشید، مبالغ اجرت ساخت، سود فروشگاه و 9% مالیات بر ارزش افزوده نیز به آن اضافه می‌شود. اما شما با خرید از فروشگاه آنلاین طلای تریص میزان سود فروشگاهی و اجرت ساخت بسیار پایین‌تر از فروشگاه های فیزیکی و دیگر فروشگاه های آنلاین پرداخت خواهید کرد.

طلای RoseGold را چگونه انتخاب کنیم؟

برای خرید طلای رز گلد و به ویژه نیم ست و سرویس طلا رز گلد باید به عیار آن دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشید. هر چه رنگ طلای Rose Gold به صورتی نزدیک‌تر باشد، عیار طلای آن بیشتر است و میزان مس به کار رفته در آن کمتر. این ویژگی به شکل معکوس هم وجود دارد.

اگر قصد دارید طلای رزگلد بخرید و در عین حال استحکام و دوام آن برایتان اهمیت دارد، طلا رزگلد با قرمزی بیشتر را انتخاب کنید. زیرا قرمزی بیشتر در رنگ طلا رزگلد به معنای میزان مس بیشتر در آن و در نتیجه دوام و استقامت بیشتر است.

از طلای رزگلد در هر سبک تیپ و استایلی استفاده می‌شود. بنابراین در انتخاب آن راحت و آزاد عمل کنید. الماس، مروارید، یاقوت کبود و صورتی و اوپال از بهترین سنگ‌هایی هستند که به خوبی با طلا رزگلد ست می‌شوند. انتخاب این سنگ‌ها برای کار روی طلای RoseGold ، جلوه خاصی را به آن می‌بخشد. انواع طلا Rose Gold را می‌توانید در هر مغازه طلافروشی و در بازار طلا و جواهرات به راحتی پیدا کنید.

آیا طلای رز گلد با گذر زمان ارزشش را از دست می‌دهد؟

طلای RoseGold از جمله جدیدترین سبک‌ها در صنعت طلا و جواهرات به شمار می‌رود که بازار آمده آمده است. امروزه طرفداران طلا RoseGold طیف وسیعی از افراد را شامل می‌شوند که این سبک را می‌پسندند. طلا رزگلد از آن دسته طلاهایی است که به جهت رنگ متفاوت خود با اغلب تیپ‌ها و لباس‌ها ست می‌شود.

ارزش طلای RoseGold به هیچ عنوان با گذر زمان پایین نمی‌آید. چرا که پایه و اساس آن از طلاست. بنابراین به هر میزانی که قیمت و ارزش طلا افزایش یابد، طلا RoseGold نیز ارزش می‌یابد.

اگر قصد خرید طلای رزگلد و سرمایه‌گذاری روی این نوع طلا را دارید، بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که عیار طلای آن بیشتر است و طراحی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، درنتیجه اجرت کمتری دارد.

شمش طلای رزگلد

سخن آخر

طلا RoseGold همان طلای معمولی اما با درصد مس بیشتر است. بنابراین طلا RoseGold را هم می‌توان به اندازه دیگر طلاها مورد استفاده قرار داد و یا روی آن سرمایه‌گذاری کرد. انتخاب طلا RoseGold تنوع جذابی در تهیه و خرید انواع طلا و جواهرات است که هر مخاطبی را به خودش جذب می‌کند.

شما برای ما بنویسید

نظر شما درباره طلا RoseGold و ویژگی‌های آن چیست؟

آیا شما هم به این سبک کارها علاقه دارید؟

ما در تریص منتظر شنیدن نظرها و تجربه‌های خاص شما هستیم. آن را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید