همه چیز در مورد انگشتر نشون – انگشتر نشان چیست؟ چرا مهم است و معرفی جدیدترین مدل‌های آن

انگشتر نشون اولین هدیه‌ای است که خانواده داماد برای عروس تهیه می‌کند. به همین باید بیشترین میزان توجه هنگام انتخاب و خرید آن‌را به خرج داد تا بتوان دل عروس و خانواده او را به دست آورد. در عین حال تفاوت هایی میان انگشتر نشان با حلقه ازدواج و انگشتر نامزدی وجود دارد که باید از آنها اطلاع داشته باشید. برای یاد گرفتن تمامی این موارد، و دیدن جدیدترین مدل های حلقه نشون، این مقاله رو تا انتها بخونید.

انتخاب انگشتر نامزدی

انگشتر نشون چیست؟

در ایران رسم‌های گوناگونی برای مراسم ازدواج وجود دارد که همچنان هم پابرجاست. یکی از رسوم عقد و ازدواج در میان خانواده‌ها، خرید انگشتر نشون یا همان انگشتر نشان است. انگشتر نشون انگشتری از جنس طلا است که خانواده داماد در روز بله‌برون برای عروس خانم هدیه می‌برند. علت نامگذاری این انگشتر به این خاطر است که خانواده داماد، دختر خانم را به عنوان عروس آینده خود معرفی کرده و تا زمان عقد رسمی، این انگشتر را به عنوان نشانی برای عروسشان تهیه می‌کنند.

انگشتر نشون به صورت خاص از طرف خانواده داماد و برای عروس خانم تهیه می‌شود و چنین رسمی به صورت برعکس، یعنی از طرف خانواده عروس برای داماد وجود ندارد.

خصوصیات انگشتر نشون بله برون

از آنجایی که حلقه نشان اولین هدیه و خرید برای مراسم‌های عروسی است، بهتر است وقت زیادی برای انتخاب آن بگذارید. هر چه در انتخاب انگشتر نشون نامزدی بیشتر دقت کنید، خرید بهتری هم خواهید داشت.

خوب است برای خرید یک انگشتر نشون شیک نوع ظریف آن را انتخاب کنید. بهترین انگشتر به عنوان هدیه بله برون، انگشتر نشون تک نگین است. برای آنکه انگشتر نشون طلا شبیه به حلقه عروسی‌تان نشود، بهتر است رینگ‌های ساده یا حلقه‌های پرنگین را فراموش کنید.

نگین‌های انگشتر نشان نامزدی را می‌توانید از بین نگین‌های الماس، برلیان یا سنگ های قیمتی مانند فیروزه و عقیق انتخاب کنید. بنابراین انتخاب‌هایتان را به سنگ‌های بدون رنگ و شیشه‌ای محدود نکنید.

امروزه انگشترهای طرح فلاور هم طرفداران زیادی دارد که با نگین‌های زیبا و ظریفی به شکل گل تزیین شده‌اند. این نوع انگشترها طرح‌های جوان‌پسندتر و دخترانه‌تری دارند که برای مراسم بله برون بسیار مناسب هستند.

انگشتر نشون باید با فیزیک عروس خانم و رنگ پوست او هم‌خوانی داشته باشد تا به خوبی جلوه خودش را نشان دهد. بنابراین هنگام خرید این نکات را در نظر بگیرید یا در صورت امکان، عروس خانم را برای خرید انگشتر همراه خود ببرید.

جنس انگشتر نشون طلا است یا خیر؟

جنس انگشتر نشون با توجه به سلیقه، علاقه و بودجه شما تعیین می‌شود. اگرچه به طور‌ کلی انگشتر نشان نامزدی را از جنس طلا انتخاب می‌کنند، اما جنس‌های دیگری مانند پلاتین یا نقره و همچنین انگشتر نشون طلا با نگین برلیان، الماس یا اتمی هم برای آن وجود دارند.

  • انگشتر نشان طلا

معمولا خانواده‌ها ترجیح می‌دهند که انگشتر نشون نامزدی را از جنس طلا انتخاب کنند. زیرا اولین هدیه مراسم‌های عروسی به شمار می‌رود و جنس و کیفیت آن اهمیت دارد. انگشتر نشون طلا بر اساس سلیقه افراد می‌تواند در انواع طلا زرد، طلا سفید و طلای رزگلد خریداری شود. البته امروزه خرید طلا سفید در انتخاب انگشترهای نشون رایج‌تر است. اگر قصد دارید انگشتر نشون تک نگین بخرید، بهتر است نگین آن را از میان سنگ‌های قیمتی انتخاب کنید تا درخشش و مرغوبیت آن در کنار طلا به خوبی به چشم بیاید.

انگشتر نشون طلا
  • حلقه نشون نقره

انگشتر نشان نقره برای کسانی که رسم چندانی برای طلا بودن این نوع انگشتر ندارند و یا بودجه آن‌ها محدود است، انتخاب خوبی به شمار می‌رود. سعی کنید برای خرید انگشتر نشون نقره عیار ۹۲۵ آن را انتخاب کنید. ۹۲۵ بهترین عیار برای خرید نقره به شمار می‌رود که در آن ۹۲.۵ درصد نقره و ۷.۵ درصد مس وجود دارد. سنگ‌های به کار رفته در زیورآلات نقره، معمولا سنگ‌های معمولی هستند و استفاده از سنگ‌های قیمتی در آن‌ها به ندرت دیده می‌شود. اما می‌تونید سنگ‌های انگشتر نقره را هم از میان سنگ‌های مرغوب انتخاب کنید تا از ماندگاری آن اطمینان یابید.

(انگشتربا سنگ)

  • انگشتر نشون پلاتینیوم

جنس پلاتینیوم نیز در خرید طلا و جواهرات بسیار رایج است و به عنوان یک فلز محکم با مقاومت بالا شناخته می‌شود. پلاتینیوم یا پلاتین کیفیت بسیار بالایی دارد اما قیمت هر گرم آن هم نسبت به قیمت طلا بیشتر است. رنگ فلز پلاتینیوم سفید است و به همین دلیل بسیاری از مواقع با طلای سفید اشتباه گرفته می‌شود.

  • انگشتر نشون برلیان

برای انتخاب حلقه نشان نامزدی و خرید یک انگشتر شیک و زیبا، سنگ برلیان یک انتخاب بسیار سطح بالا است. برلیان ارزش بسیار بالایی دارد و در کنار طلا، جلوه و درخشش خود را به زیبایی نمایش می‌دهد. انگشتر نشان برلیان گران ترین انتخابی است که شما می‌توانید برای عروس آینده خود داشته باشید. این کار شما می‌تواند میزان علاقه و تعهدی که به او دارید را نشان دهد.

فرق انگشتر نشون نامزدی با حلقه نامزدی و ازدواج چیست؟

حلقه ازدواج انگشتری است که هنگام خریدهای عروسی و به نشانه جاودانگی عشق و پیوند میان زوج‌ها خریداری می‌شود. حلقه ازدواج را هر دو خانواده برای طرف مقابلشان خریداری می‌کنند. یعنی خانواده عروس، حلقه ازدواج داماد را به او هدیه می‌دهند و خانواده داماد، حلقه ازدواج عروس خانم را برای او تهیه می‌کنند. حلقه نامزدی یا ازدواج را هم می‌توان به صورت تکی و هم به صورت ست تهیه کرد. اگر می‌خواهید هر دو حلقه با یکدیگر ست باشند، انتخاب‌هایتان کمی محدود می‌شوند. زیرا باید حلقه خود را از میان مدل‌های موجودی که زنانه_مردانه است انتخاب کنید.

بسیاری از افراد رینگ ساده و بدون نگین را برای حلقه ازدواج ترجیح می‌دهند که البته به سلیقه آن‌ها باز می‌گردد. حلقه نامزدی در روز عقد هدیه داده می‌شود و عروس و داماد به نشانه پیوند میان خود آن را رد و بدل می‌کنند.

اما همانطور که گفتیم، حلقه نشان برای روز بله برون، یعنی روزی که هر دو خانواده همراه با بزرگترهای فامیل دور هم جمع می‌شوند، تهیه می‌شود. این انگشتر اولین هدیه خانواده داماد به عروس خانم است. در روز بله برون پس از صحبت درباره میزان مهریه و توافق سر زمان برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی، داماد انگشتر نشون را به دختر خانم هدیه می‌دهد.

حلقه نامزدی نیز درصورتی تهیه می‌شود که عروس و داماد آینده قصد داشته باشند قبل از ازدواج یک دوره نامزدی را با هم باشند. به همین دلیل، اگر قصد گذران دوره نامزدی ندارید نیازی به خرید این حلقه نیز نخواهید داشت.

مدل انگشتر نشون جدید

  • انگشتر نشان تک نگین

رایج‌ترین نوع انگشتر نشون نامزدی انگشتر تک نگین است. از آنجایی که بهتر است مدل انگشتر نشون از حلقه ازدواج متمایز باشد، طرح‌های تک نگین برای آن بهتر هستند. برای انتخاب نگین انگشتر، جنس‌های الماس و برلیان آن زیبایی و درخشش متفاوتی دارند که به خوبی هم به چشم می‌آید.

  • انگشتر نشون بدون نگین

بسیاری از افراد طرفدار انگشتر نشون بدون نگین هستند. البته باید توجه کنید که رینگ‌های ساده برای انگشتر نشون جلوه چندانی ندارند. چرا که شباهت زیاد آن‌ها با حلقه ازدواج، انتخاب هوشمندانه‌ای نیست. اگر می‌خواهید انگشتر نشون نامزدی بدون نگین بخرید، سعی کنید که روی طراحی آن مانور دهید تا از سادگی زیاد خارج شود.

  • مدل انگشتر نشون ۲۰۲۰

مدل‌ انگشتر نشون ۲۰۲۰ حلقه‌های ظریف با نگین‌های ریز نامرتب است. مدلی که این روزها برای حلقه نشون طلا ترند شده است، دیگر شامل نگین‌های بزرگ یا پر زرق و برق نمی‌شوند.

 

انگشتر نشون در کدام دست؟

جایگاه انگشتر نشون در دست راست عروس خانم است. این رسم به صورت عرفی و همچنین برای تفکیک انگشتر نشون از حلقه ازدواج وجود دارد. بنابراین تا زمانیکه حلقه ازدواج خریداری شده و در دست چپ قرار بگیرد، عروس، انگشتر نشون خود را به دست راست می‌اندازد. البته این قانون به شکل رسمی و سفت و سخت وجود ندارد. اما انگشتر نشون بر اساس عرف و به صورت نانوشته، به دست راست انداخته می‌شود.

انگشتر نشون در کدام انگشت؟

همانطور که گفتیم، جایگاه انگشتر نشان در دست راست است. اما ممکن است این سوال مطرح شود که انگشتر نشون در کدام انگشت قرار می‌گیرد. جواب آن ساده است. انگشت انگشتری!

بهترین انگشت برای قرار گرفتن انگشتر نشون نامزدی در آن، انگشت انگشتر است.

قیمت انگشتر نشون نامزدی چقدر باید باشد؟

قیمت انگشتر نشون نامزدی با توجه به بودجه شما تعیین می‌شود. اما نکته مهم درباره قیمت این انگشتر، گران نبودن بیش از حد آن است.

با اینکه انگشتر نشون اولین هدیه خانواده داماد برای عروس است و بهتر است از میان بهترین‌ مدل‌ها انتخاب شود، اما بیش از حد گران بودن آن مشکل‌ساز خواهد بود. زیرا علاوه‌بر انگشتر نشون، (جدای از هزینه‌های دیگر عروسی) حلقه ازدواج، زیرلفظی و سرویس طلا هم هزینه‌بر هستند. بنابراین بهترین کار این است که یک انگشتر نشون شیک ظریف و زیبا، متناسب با بودجه خودتان انتخاب کنید که قیمت آن از حلقه ازدواج هم بیشتر نباشد.

سخن پایانی

انگشتر نشون نامزدی از ماندگارترین هدایا در میان هدیه‌های مراسم عروسی است. اختصاص وقت و دقت زیاد برای انتخاب این انگشتر نشان از اهمیت شما به عروس خانم دارد. زیرا انگشتر نشون اولین هدیه از سوی خانواده داماد برای عروس به شمار می‌رود. سعی کنید انگشتر نشان را ساده و شیک انتخاب و قیمت آن را با بودجه خود هماهنگ کنید.

شما برای ما بنویسید

آیا تا به حال به مدل‌های انگشتر نشون نامزدی توجه کرده‌اید؟

به نظر شما هزینه بالا برای خرید این انگشتر عاقلانه است؟

ما در تریص، منتظر نظرات شما هستیم. هر نکته‌ای درباره انگشتر نشون و ویژگی‌های آن دارید، با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید