انداختن حلقه در هر انگشت چه چیزهایی را به ما می‌گوید – ریشه تاریخی انداختن انگشتر به دست

می‌دونید انداختن انگشتر در انگشت های متفاوت دست به چه معناست؟ می‌دونید انداختن انگشتر به دست و به کدوم انگشت نشانگر جسارت، کدوم انگشت نشانگرتعهد و کدوم انگشت نشانگر جایگاه اجتماعیه؟

توی این نوشته به بررسی تاریخی معنای انداختن انگشتر به دست و ریشه های اون پرداختیم. پس اگر می‌خواید انگشترتون رو با دلیل و فکر به انگشت بندازید، این مقاله رو تا آخر بخونید. 

انگشتر در هر انگشت به چه معناست

انداختن انگشتر به کدام دست؟

از آنجایی که عده زیادی از آدم‌ها، فعالیت‌هایشان را با دست راست انجام می‌دهند، این دست را به عنوان دست «عمل» می‌شناسند. دست راست در دید دیگران دستی است که فعالیت‌ها به وسیله آن انجام می‌گیرد و عمل‌گراست. در مقابل، دست چپ، دستی است که «احساسات» را بیان می‌کند و بیشترین دلیلی که برای آن در نظر می‌گیرند، انداختن حلقه ازدواج در این دست است. هر فرد می‌تواند با توجه به علاقه‌ و سلیقه خود، انگشترهایش را در هر دستی که دوست دارد بیندازد. اما انداختن انگشتر در دست به مقدار زیادی به فرهنگ و دین افراد بستگی دارد.

انداختن انگشتر در انگشت انگشتری

انگشت انگشتری رایج ترین انتخاب برای انداختن انگشتر است. معمولا حلقه‌های ازدواج روی این انگشت در دست چپ می‌نشینند و در انواع فرهنگ‌‌ها مانند فرهنگ ایرانی، غربی و چین وجود دارد. در حالیکه افراد در فرهنگ کشورهای آلمان، روسیه و هند، انگشتر حلقه خود را به انگشت انگشتری دست راست می‌اندازند.

اولین بار رومی‌ها حلقه ازدواج را به این انگشت انداختند. آن‌ها اعتقاد داشتند که رگ عشق، یا همان رگی که به قلب انسان متصل است، از این انگشت می‌گذرد. یک اعتقاد جالب در انداختن انگشتر به این انگشت، در دین مسیح است. آن‌ها معتقد بودند که انگشت شست به نام پدر (خدا)، انگشت اشاره به نام پسر (مسیح) و انگشت میانی به نام روح‌القدوس نام‌گذاری شده‌اند. بنابراین داماد با نام بردن از آن‌ها و گذشتن از این سه، حلقه را به دست عروس می‌اندازد تا تضمین ماندگاری عشقشان باشد.

معنی انگشتر در انگشت انگشتری

انداختن انگشتر در انگشت اشاره

انداختن انگشتر در انگشت اشاره از سال‌های دور رایج بوده است. افراد مختلف و عموما مردان برای نشان دادن جایگاه و مرتبه اجتماعی و همچنین معرفی وضعیت خانوادگی‌شان، انگشترهای شاخصی را در این انگشت می‌انداختند. این سنت تا جایی جلو رفت که برای مدتی انداختن انگشتر در این انگشت ممنوع شد. امروزه این انگشت را با عنوان انگشت شاخص می‌شناسند که انگشترها به خوبی روی آن خودنمایی می‌کنند. اگر دوست دارید توجه دیگران را به خودتان جلب کنید و حلقه کلاس خود را به نمایش بگذارید، از این انگشت استفاده کنید. انداختن انگشتر در انگشت اشاره بیانگر اعتماد به نفس، رهبری و جاه‌طلبی است.

معنی انگشتر در انگشت اشاره

انداختن انگشتر در انگشت شست

اگر دوست دارید میزان قدرت خودتان را به نمایش بگذارید، انگشت شست را برای انداختن انگشتر انتخاب کنید. افرادی که این انگشت را انتخاب می‌کنند، به دنبال بیان میزان نفوذ خود هستند. علاوه‌بر این، زمانی که فردی به شما انگشتر هدیه می‌دهد، برای نشان دادن دوستی و علاقه به آن فرد، خوب است انگشتر را در انگشت شستتان قرار دهید.

معنی انگشتر در انگشت شست

انداختن انگشتر در انگشت میانه

انگشت وسط یا میانه، کشیده‌ترین انگشت در دست است. افرادی که دوست دارند مسئولیت‌پذیری و جسارت خود را به نمایش بگذارند، معمولا انگشترشان را در این انگشت قرار می‌دهند. همچنین انگشت میانه به دلیل آنکه در مرکز دست قرار گرفته، نشان از نظم و تعادل دارد. انداختن انگشتر در انگشت وسط دست راست بیشتر برای اقایان و انداختن انگشتر در انگشت وسط دست چپ بیشتر برای خانم ها مرسوم و رایج است.

معنی انگشتر در انگشت وسط

انگشت کوچک

در گذشته و در فرهنگ غرب، خانواده‌های نامدار و بانفوذ با جایگاه اجتماعی بالا، انگشترهایشان را به انگشت کوچک می‌انداختند. معمولا روی این انگشتر، یک نشان خانوادگی خاص قرار داشت که هر نسل، این انگشتر را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کرده است. معروف است که انداختن انگشتر در این انگشت، نماد بصیرت، ذکاوت و هوش افراد است.

معنی انگشتر در انگشت کوچک

نظر شما درمورد انداختن انگشتر به دست چیست؟

آیا تا به حال به معنای انداختن انگشتر به دست فکر کرده‌اید؟

شما چه معانی دیگری را برای هر انگشت می‌دانید؟

ما در تریص، بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظرات شما هستیم. تجربه‌های ارزشمندتان را درباره معانی انگشترها در هر انگشت، با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید