اصول انتخاب النگو طلا زنانه و بچه گانه – النگو طلا رو چجوری بخریم؟

راهنمای خرید النگوی طلا

فرق دستبند و النگو طلا چیه؟ چه نکاتی درمورد خرید النگو هست که باید بهشون توجه کنیم؟ چجوری النگو هدیه بدیم بدون اینکه اندازه اون زیادی کوچک یا بزرگ باشه؟ همه این موارد و خیلی بیشتر رو توی این مقاله توضیح دادیم. 

النگو طلا چیست

النگو را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین قطعات طلا دانست. این کالای زینتی مناسب خانم‌ها و دختربچه‌هاست و زیبایی و جلوه بی‌نظیری روی دست دارد. النگو تاریخ دور و درازی دارد و ریشه‌های آن را باید در زمان مصر باستان جست‌وجو کرد. النگو طلا یکی از زیورآلات ساخت دست بشر است که در سال‌های‌ بسیار دور در مصر برای مچ دست زنان و بازوی مردان به شکل یک طوق زیبا قرار می‌گرفت. البته در آن زمان النگوها از جنس‌های دیگری همچون مس یا آهن هم تهیه می‌شدند.

النگو انواع بسیار زیادی دارد که از باریک و ظریف تا پهن و سنگین را شامل می‌شود‌. امروزه النگو طلا در طرح‌های جدیدی به بازار آمده حتی با لباس‌های تم اسپرت نیز همخوانی و زیبایی دارد.

النگو را می‌توان دستبندی نامید که قابلیت تغییر اندازه و سایز و همچنین قفل ندارد. هر کس بنا به علاقه و سلیقه خودش، نوعی از آن را انتخاب می‌کند.

النگوی طلا

چطور النگو طلا بخریم

برای انتخاب النگو طلا زنانه و النگو طلا بچگانه باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

۱. اندازه و سایز النگو

مهم‌ترین دغدغه هنگام خرید النگو اندازه و سایز آن است. از آنجایی که النگو مانند دستبند قابلیت تنظیم اندازه ندارد، باید سایز دقیق آن را در نظر بگیرید. اگر النگو طلا برای دستتان خیلی تنگ باشد می‌تواند دست را زخم کند و یا در صورتیکه داخل دستتان قرار گرفت، بیرون آوردن آن غیرممکن شود. در مقابل، زمانی که اندازه النگو برای دستتان بزرگ است، حالت بسیار بد و نازیبایی روی دستتان ایجاد می‌کند و حتی ممکن است به راحتی از دستتان خارج و گم شود. این نکته خصوصا برای انتخاب النگو طلا بچگانه بسیار اهمیت دارد. زیرا با رشد کودک، النگو به سرعت برای او کوچک می‌شود و در مقابل اگر سایز آن زیادی بزرگ باشد، هنگام بازی و فعالیت از دستش خارج خواهد شد. پس اولین نکته‌ای که در انتخاب این محصول باید در نظر بگیرید، سایز آن است.

۲. ظرافت و طرح النگو

همانطور که اشاره کردیم، النگوها شکل و ظاهر متنوعی دارند و با طرح‌های مختلفی در بازار عرصه می‌شوند.

اگر به النگوهای خیلی پهن علاقه دارید بهتر است آن‌ها را به صورت تک استفاده کنید. چندین النگو با پهنای زیاد در کنار هم چندان ظاهر زیبایی ندارند.

چنانچه می‌خواهید النگوی شما باریک و ظریف باشد می‌توانید چند النگوی یک شکل بخرید و در کنار هم بیندازید. اما باید توجه کنید که از برخورد النگوها به یکدیگر، صدای ظریفی به وجود می‌آید. اگر تعداد النگوها در دست زیاد باشد، این صدا هم بیشتر می‌شود و در بسیاری از موارد چندان مناسب نیست. پس تعداد النگوها را خیلی زیاد انتخاب نکنید.

النگوهای بسیار ظریف و جواهر نشان، بشتر مناسب مهمانی ها و مجالس هستند و برای استفاده روزانه چندان مناسب نیستند. اگر می‌خواهید النگوهایتان را همیشه در دست داشته باشید، سعی کنید جنس محکم و النگوی کمی پهن‌تر را انتخاب کنید‌.

النگوهای طرح ساده را می‌توانید با هر نوع لباسی استفاده کنید. سادگی النگوها دست شما را بسیار شیک و زیبا خواهد کرد. اگر می‌خواهید النگوهای پر تراش تهیه کنید، حتما حواستان به نوع شیارهای آن باشد. زیرا نوع تراش‌ها می‌تواند استحکام النگوها و همچنین شیوه تمیز کردن آن را مشخص کند. اگر تراش‌های روی النگو زیادی عمیق باشند، کار شست‌وشو و پاک کردن گاه‌به‌گاه النگو از آلودگی‌ها را اندکی سخت می‌کنند‌.

هنگام خرید النگوهای جواهر نشان نهایت وسواس و دقت را به خرج دهید. سعی کنید النگوهایی با سنگ‌های اصل بخرید و حتما از محکم بودن جای جواهرات روی آن مطمئن شوید.

بهترین نوع النگو بچگانه مدل های ساده و بدون جواهر هستند. و بهتر است که بیشتر از 3 یا 4 النگو برای دست کودک تهیه نکنید تا او را از سنگینی آن کلافه نکند.

النگوی طلای دخترانه

۳. رنگ النگو طلا

النگو طلا زنانه نیز مانند هر نوع طلای دیگری به رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد. شما می‌توانید بنا به سلیقه خودتان یکی از رنگ‌های طلای زرد، طلای سفید یا طلای رزگلد را انتخاب کنید. البته باید توجه داشته باشید که افراد با سن پایین‌تر، به طلای سفید یا رزگلد علاقه بیشتری دارند و این رنگ‌ها جوان‌پسندتر هستند.

۴. وزن النگو طلا

النگوها در هر وزنی در بازار طلا و جواهرات موجودند. اما به این دلیل که اغلب به صورت چندتایی استفاده می‌شود، وزن آن بیشتر خواهد شد. پس اگر النگو را برای استفاده دائمی و روزانه می‌خواهید، آن‌ها را سبک و از میان وزن‌های کمتر انتخاب کنید تا دستتان را اذیت نکند.

النگوی جدید طلا زنانه

چطور سایز مناسب النگو را پیدا کنیم

پیدا کردن سایز مناسب النگو به راحتی و با کمک متر امکانپذیر است. تنها کافیست نوک انگشت شست و نوک انگشت کوچک دستتان را روی هم قرار دهید. سپس با کمک یک متر، پهن‌ترین بخش محیط دستتان را اندازه‌گیری کنید. با این روش آسان می‌توانید به راحتی سایز مناسب النگوهایتان را به دست آورید. روش دوم برای مشخص کردن سایز مچ، این است که با متر دور مچ خود را اندازه بگیرید. سپس النگو را یک تا دو سانت بزرگتر از عدد دور مچتان تهیه کنید.

برای اندازه‌گیری سایز مچ کودکان و خرید النگو بچگانه می‌توانید اندازه‌های زیر را مد نظر قرار دهید:

سن تا 6ماه 6 تا 12 ماه 1 تا 3 سال 3 تا 5 سال 5 تا 8 سال 8 تا 13 سال
اندازه 10cm 11.5cm 13cm 14cm 15cm 16.5cm

نکات مهم برای خرید النگو

اگر قصد خرید النگو برای کودکان را دارید، سعی کنید النگوهای محکم، با عیار 18 یا 14 بخرید. چون احتمال شکستن النگو بچگانه به دلیل فعالیت زیاد کودک بسیار بالاست. به طور کلی هر چه عیار طلا پایین تر می‌رود استحکام طلا بیشتر می‌شود اما شکنندگی آن بالاتر می‌رود. پس بهترین عیار برای انتخاب النگو طلا کودک عیار 18 تا 14 است.

حتما به لبه‌های کالایی که می‌خرید دقت کنید. لبه‌های تیز یا بسیار ظریف النگو می‌تواند به دست بچه‌ها آسیب بزند. همچنین سعی کنید سالی یک بار النگوهایتان را برای تمیز کردن و آبکاری به طلافروشی‌های معتبر ببرید.

اگر روی النگوهای شما جواهر وجود دارد، از شستن و پاک کردن آن‌‌ها با تینر، الکل، بنزین و دیگر مواد شوینده خودداری کنید.

النگوی طلا همراه جواهر

سخن آخر

انتخاب و خرید النگو از آن دسته انتخاب‌های سختی است که با رعایت چند نکته آسان و کاربردی می‌توانید آن را برای خود شیرین کنید. حتما پیش از خرید، کاربرد النگویتان را در نظر بگیرید. آیا یک النگو برای استفاده روزانه می‌خواهید و یا قصد دارید فقط آن را در مهمانی‌ها و مراسم‌های ویژه بیندازید؟

نکته‌های مهم برای خرید النگو طلا را به خاطر بسپارید تا خریدی لذتبخش و دقیق داشته باشید.

شما برای ما بنویسید

آیا در میان انواع طلا و جواهرات به النگو علاقه دارید؟

نظر شما درباره خرید و تهیه این کالا چیست؟

ما در تریص مشتاقانه منتظر شنیدن نظرهای شما هستیم. آن را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید