کارتیر چیست – همه چیز در مورد کارتیر – چه خصوصیاتی دارد و چگونه کارتیر اصل بخریم

برند کارتیر و مدل های آن

کارتیر یا کارتیه، احتمالا بارها نام این برند معروف سوییسی رو شنیدید. جواهرات کارتیه سالهاست که زینت بخش افراد معروف و اشراف زادگان بزرگ اوروپاست. اما به غیر از محصولات لوکس، خیلی از مدل ها و نمونه های تولیدی این برند برای استفاده مردم عادی طراحی می‌شوند. همچنین خیلی از تولید کنندگان داخلی و خارجی اقدام به کپی برداری از مدل‌ های این برند، به خصوص دستبند کارتیر و انگشتر کارتیر می‌کنند.

پس اگر قصد خرید یکی از مدل های اصل یا کپی برند کارتیر رو دارید حتما این مقاله رو تا انتها بخونید، تا هم انتخاب هوشمندانه تری انجام داده باشید، هم از خرید جنس تقلبی در امان باشید، و هم با فلسفه پشت انتخاب خودتون بیشتر آشنا بشید. 

پس اگر قصد خرید یکی از مدل های اصل یا کپی برند کارتیر رو دارید حتما این مقاله رو تا انتها بخونید، تا هم انتخاب هوشمندانه تری انجام داده باشید، هم از خرید جنس تقلبی در امان باشید، و هم با فلسفه پشت انتخاب خودتون بیشتر آشنا بشید.

تاریخچه برند کارتیه

قطعا تا به حال نام برند کارتیر را شنیده و یا محصولات آن را خریداری کرده‌اید. این برند از جمله محبوب‌ترین و نامدارترین برندها در میان طلا و جواهرات است که طرفداران بیشماری دارد.  این کمپانی اولین بار در سال ۱۸۴۷ میلادی توسط شخصی به نام لوئیس فرانکویس در فرانسه تاسیس شد.

فعالیت این برند روی طراحی، تولید و عرضه انواع دستبند، انگشتر، گردنبند و ساعت متمرکز است. پیشینه استفاده از محصولات کارتیر در جشن‌ها و مراسمات سلطنتی و … نیز قابل توجه است و تا سال‌ها خاندان‌های سلطنتی از طرح‌های این کمپانی برای جواهرات خود استفاده می‌کردند.

تا سال‌ها پس ازافتتاح کمپانی کارتیه مدیریت و ریاست آن برعهده لوئیس فرانکویس بود. اما در سال ۱۸۷۴ پسر لوئیس به نام آلفرد مسئول اداره کارگاه و هدایت کمپانی شد. در نهایت کسانی که کارتیه را به یک برند جهانی و محبوب تبدیل کردند، پسران آلفرد به نام‌های لویس، پارر و جاکوس بودند. آن‌ها به طرز چشمگیری فعالیت شرکت را گسترش دادند و در مدت زمان اندکی به شهرتی باورنکردنی دست یافتند.

یکی از مهم‌ترین دلایل رشد و معروفیت برند کارتیر توجه آنها به جزییات و ریزه‌کاری‌های محصولاتشان است.

مشهورترین آثار برند کارتیه را بشناسیم

کارتیر از میان محصولات بیشمار و پرطرفدارش، با طراحی و فروش چند محصول خاص و منحصربه‌فرد به شهرت جهانی رسید و نامش را در تاریخ ثبت کرد. هر یک از این آثار، هوشمندی و هنرمندی طراحان این برند به تصویر می‌کشد‌.

گردنبند کروکودیل ماریا فلیکس

از جمله آثار خاص و ویژه دنیای کارتیه، باید به گردنبند کارتیه کروکودیل ماریا فلیکس اشاره کرد. این هنرپیشه مکزیکی در سال ۱۹۷۵ به بوتیک کارتیه رفت. ماریا در آنجا کروکودیل کوچکی را درون یک شیشه دید و آنجا بود که سفارش یک گردنبند ظریف با طرح کروکودیل داد! در این گردنبند از طلا، الماس زرد و زمرد استفاده شد که آن را به یک طراحی ویژه تبدیل کرد.

گردنبند کروکودیل کارتیر
گردنبند کروکودیل کارتیر

گردنبند بیب آمیتیس دوشس ویندسور

گردنبند آمیتیس دوشس ویندسور از دیگر آثار برجسته و ماندگار برند کارتیه در تاریخ است. وجود ۲۷ آمیتیس بنفش‌رنگ در کنار فیروزه‌های تراش‌خورده و الماس، ترکیبی از زیبایی، آرامش و جذابیت را در این گردنبند به نمایش گذاشته است.

گردنبند بیب آمیتیس دوشس ویندسور
گردنبند بیب آمیتیس دوشس ویندسور

تاج و گردنبند رویال پیرل کارتیه

مرواریدها، یکی از خاص‌ترین اجزایی هستند که در صنعت جواهرسازی کاربرد دارند. تاج و گردنبند رویال پیرل کارتیر از جمله ساخته‌های برند کارتیه هستند که در آن از مروارید اصل و الماس‌های مربع شکل استفاده شده است. مروارید به کار رفته در این تاج، قابلیت جدا شدن و نصب روی گردنبند را دارد. همین ویژگی باعث شده که این طراحی خاص و منحصربه‌فرد شود. این مروارید در تاج مادربزرگ ملکه الیزابت، به نام ملکه مری قرار دارد و نسل به نسل به خاندان سلطنتی منتقل می‌شود.

گردنبند پاتیالا، گردنبند رنه ماکدا، گل سینه پلنگ بروچ، حلقه نامزدی گریس کلی و گردنبند مارجوری مریودر پست نمونه‌های دیگری از طراحی کمپانی کارتیر هستند که در تاریخ جهان ماندگار شدند.

تاج و گردنبند رویال پیرل کارتیر
تاج و گردنبند رویال پیرل کارتیر

ویدیو تعدادی از جواهرات سلطنتی کارتیر که برای اشراف‌زادگان اروپایی ساخته شده‌اند.

کارتیر اصل را از کارتیر تقلبی تشخیص دهید

متاسفانه بازار طلا و جواهر و زیورآلات نیز مثل دیگر عرصه‌ها گاهی گرفتار اجناس تقلبی و غیراصیل می‌شود. تشخیص کارتیر اصل از کارتیر تقلبی با دقت در چند نکته ممکن است.

یکی از بارزترین نکاتی که در هنگام خرید طلاهای طرح کارتیر باید به آن توجه کنید، کپی درست لوگوی کارتیر روی آن‌هاست. دستبند، گردنبند و انگشتری که کارتیر اصل نباشد، یا لوگوی اختصاصی این برند را روی خودش ندارد و یا با طرحی که اندکی با طرح اصلی متفاوت است روی آن حک می‌شود. اگر قطعه طلای شما کارتیه اصل باشد، علاوه‌بر آنکه عیار ۱۸ روی آن درج شده است، عدد ۷۵۰ را هم در کنار آن دارد.

کد واقعی حک شده کارتیر در برابر تقلبی

اگر روی کالایی که به اسم کارتیه خریداری می‌کنید، نگین‌های الماس قرار داشت، بدانید که اصل نیست!  از دیگر نکاتی که به وسیله آن می‌توانید کارتیر اصل را از تقلبی تشخیص دهید، رنگ طلای آن است. در نوع غیر اصل آن، از طلای سفید یا پلاتین از نقره استرلینگ استفاده می‌شود‌. در حالیکه طلای کارتیه اصل از ترکیب طلای زرد، طلای سفید، پلاتین و آلیاژ مس_طلا ساخته می‌شود.

جعبه اصلی کارتیر در برابر جعبه تقلبی

دستبند کارتیر

دستبندها انواع و اقسام مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها بسته به سلیقه و علاقه مشتریان، محبوب هستند. اما یکی از شیک‌ترین و پرطرفدارترین انواع دستبند را می‌توان در برند کارتیه دید. دستبند کارتیه در انواع پهن و باریک وجود دارد که جلوه‌گری بی‌نظیری روی دست دارند.

اگر فیزیک بدنی شما درشت است و یا دوست دارید دستبندی که به دست می‌کنید، به خوبی دیده شود، دستبند کارتیه پهن را انتخاب کنید. نوع پهن این دستبند به عنوان دستبند کارتیر طلا مردانه هم قابل استفاده است.

برخی از انواع دستبند کارتیه به صورت بافت‌های ریزتر و با پهنای کمتر در بازار وجود دارد. مدل‌های باریک و ظریف این دستبند می‌تواند یک هدیه مناسب برای خانم‌ها باشد. اگر شما به عنوان یک خانم، دستبند کارتیر طلا زنانه به دست می‌کنید، می‌توانید از شیک بودن ظاهر خود مطمئن باشید.

 

انواع دستبند های کارتیر

گردنبند کارتیر

اگر به گردنبند علاقه دارید و می‌خواهید یک محصول خاص خریداری کنید که هیچگاه از مد نیفتد، گردنبند کارتیه برای شما بسیار مناسب است. گردنبندهای این برند نیز بسیار خاص و منحصر‌به‌فرد هستند و تفاوت آن‌ها در اندازه زنجیرهایشان است. برخی از مدل های گردنبند کارتیر بلند و برخی دیگر کوتاه هستند. به طور معمول، خانم‌ها انواع بلندتر آن را بیشتر خریداری می‌کنند و آقایان نوع کوتاه آن را می‌پسندند. روی زنجیرهای کارتیه هیچگونه پلاک یا آویزی نصب نمی‌شود. چراکه خودش به تنهایی زیبایی و جلوه بی‌نظیری دارد.

انگشتر کارتیر

اگر دوست دارید یک سرویس کامل از برند کارتیه را داشته باشید، حتما انگشتر آن را هم انتخاب کنید. انگشترهای این برند در چند نوع مختلف طراحی شده است.

انگشترهای درشت بافت کارتیر حلقه‌های بزرگ‌تری دارند و درشت‌تر از حد معمول هستند. درشت بافت‌های کارتیر برای دستان بزرگ با انگشتان عریض بسیار مناسب‌اند.

انگشتر کارتیه ریز بافت، از حلقه‌های کوچک‌تر، ظریف‌تر و کم حجم‌تر تهیه شده است و برای دستان ظریف با انگشت‌های باریک و کشیده مناسب است.

برخی از انگشترهای کارتیر، به شکل تمام حلقه ساخته می‌شوند. به طوری که دورتادور انگشتر را بافت‌های زنجیره‌وار آن تشکیل می‌دهد و دیگر خبری از رینگ در آن نیست.

در میان انگشتر کارتیه می‌توانید مدل‌هایی را پیدا کنید که نیمی از آن را رینگ ساده و قسمت رویی انگشتر را زنجیره‌های کارتیر تشکیل می‌دهند.

چرا کارتیه

کارتیه به عنوان یک برند خاص و منحصر‌به‌فرد در میان طلا و زیورآلات خودنمایی می‌کند و با انتخاب آن چشم هر بیننده‌ای را به خودتان خیره می‌کنید. کیفیت طراحی این برند نسبت به سایر برند‌ها بسیار عالیست و از اصالت ویژه‌ای برخوردار است. برند کارتیر از نوع زیورآلاتی است که طراحی آن در میان افراد بسیار مشهور و شناخته شده است.

این برند در طراحی و تولید انگشترهای زنانه و مردانه، گردنبند برای آقایان و خانم‌ها و همچنین تولید دستبند برای هر دو گروه بسیار موفق عمل کرده است. بنابراین می‌توان آن را یک برند همه‌پسند و هماهنگ با ذائقه همه افراد دانست.

سخن آخر

کارتیه در صنعت طلا و جواهرات، به عنوان یک برند شیک، خاص و در عین سادگی، زیبا شناخته می‌شود. زمانی که شما یکی از محصولات کارتیر را استفاده می‌کنید، در واقع جذابیت و زیبایی‌تان را به رخ می‌کشید! در هنگام خرید این برند توجه کافی را برای خرید محصول اصل و مرغوب به کار بگیرید و آن را با دقت انتخاب کنید.

شما برای ما بنویسید

آیا تا به حال از محصولات این برند استفاده کرده‌اید؟

به نظر شما چه ویژگی‌هایی در محصولات کارتیه باعث محبوبیت آن شده است؟

ما در تریص، مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات، نکات و تجربه‌های ارزشمند شما درباره برند کارتیه هستیم. آن را با ما و دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

کارتیر از میان محصولات بیشمار و پرطرفدارش، با طراحی و فروش چند محصول خاص و منحصربه‌فرد به شهرت جهانی رسید و نامش را در تاریخ ثبت کرد. هر یک از این آثار، هوشمندی و هنرمندی طراحان این برند به تصویر می‌کشد‌.

کارتیر از میان محصولات بیشمار و پرطرفدارش، با طراحی و فروش چند محصول خاص و منحصربه‌فرد به شهرت جهانی رسید و نامش را در تاریخ ثبت کرد. هر یک از این آثار، هوشمندی و هنرمندی طراحان این برند به تصویر می‌کشد‌.

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه در “کارتیر چیست – همه چیز در مورد کارتیر – چه خصوصیاتی دارد و چگونه کارتیر اصل بخریم

  1. Simone گفت:

    سلام وقت بخیر من یک دستبند کارتیر طرح پلنگ دارم روش کد هایی نوشته شده سالها قبل برای فروش بردم و بعد مغازه دار گفت این طلا نیست آب نمی‌شود. و دستبند نیمه رنگ سوخته ام را تحویل گرفتم و فکر کردم بدل است در حالیکه هدیه دهنده بمن گفته بود با ارزش است .از فروش آن منصرف شدم.و باخود گفتم دوباره برای آب طلا میبرم به رنگش باز گردد .الان میخواهم بدانم با توجه به کدها و عیار ۷۵۰ روش این کار فیک است یا اصل
    قسمت‌هایی چون سوخته بدرستی خوانده نمی‌شود سایر قسمتها به شرح زیر است .
    750 cartier 01 357 ct. do29۹…البته کاملا مشخص نیست بین حروف ct وdo شک دارم .ب نظر شما فیک یا اصل است؟

    1. نویسنده گفت:

      درود بر شما
      معیار تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن طلا استفاده از سنگ محک است. پیشنهاد می‌کنم برای اطمینان از اصل بودن دستبند به فروشگاه‌های مجاز مراجعه کنید و درخواست سنجش با سنگ محک داشته باشید که اثر سوختگی برروی دستبند باقی نمی‌گذارد.
      کد‌های روی دستبند نیز قابل کپی کردن هستند و تنها با تمایز دادن دو دستبند اصل و فرع در کنار هم می‌توانید تفاوت کد‌های اصل و فرع را مشخص کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید