خرید طلای کودک – چجوری برای نوزاد و کودک طلا بخریم و از آن مراقبت کنیم؟

خرید طلای کودک و نوزاد اصول و نکات مخصوص به خود را دارد. زمانی که قصد خرید طلا کودکان را دارید، باید به مواردی همچون سن کودک، جثه، تناسب با لباس‌ها و همچنین نوع قطعه طلا توجه کنید. در این مقاله سعی داریم راهنمای کاملی از خرید طلا برای کودکان و نوزادان در اختیارتان بگذاریم. اگر می‌خواهید به یک کودک یا نوزاد، طلا هدیه بدهید و پیش از آن نکات مرتبط با خرید طلای کودک را بدانید، در ادامه ما را در تریص همراهی کنید: 

مهم‌ترین نکات برای خرید طلا کودکان

خرید طلای نوزاد و یا کودک، از جمله مواردی است که باید حساسیت، دقت و زمان زیادی را برای آن صرف کنید. چراکه نوع طلا و نحوه نگهداری آن برای کودکان، بسیار متفاوت از بزرگسالان است. به همین دلیل زمانی که برای خریداری طلای کودک اقدام می‌کنید، علاوه‌بر سلیقه و علاقه خودتان، باید به موارد مهم زیر توجه کنید:

ست دستبند و انگشتر طلای کودک

۱. توجه به سن و سال کودک

اولین و مهم‌ترین نکته در خرید طلا کودکان توجه به سن و سال آن‌هاست. طلاهای کوچک و ریز مانند پلاک گردن و بویژه انگشتر، برای کودکانی که سن و سال کمتری دارند و دائما وسایل دور و اطرافشان را به دهان می‌گیرند، نامناسب است. زیرا ممکن است با یک لحظه غفلت والدین و اطرافیان، آن را ببلعند و مشکلاتی همچون خفگی به وجود آید.

بهترین نوع طلا برای نوزادان و کودکان، پلاک‌هایی است که به لباس آن‌ها سنجاق می‌شود. دقت کنید که قفل این پلاک‌ها محکم باشد و همچنین از فیکس شدن آن روی لباس کودک مطمئن شوید.

کودکانی که در سنین ۵ سال به بالا هستند، قدرت درک و تحلیل بهتری دارند. بنابراین می‌توانید از انواع انگشتر، گردنبند، گوشواره، النگو و دستبند و پلاک‌های گردن برای آن‌ها استفاده کنید. اگر کودک شما فعالیت بدنی بالایی دارد و یا در محیط‌های باز بیرون از خانه بازی می‌کند، ابتدا طلاهایش را از او جدا کنید. زیرا فعالیت زیاد گاهی به کنده شدن، افتادن و گم شدن قطعات طلا منجر می‌شود.

۲. توجه به قفل و نحوه بسته شدن آن

توجه به نوع قفل در قطعات طلا و نحوه بسته شدن آن‌ها بسیار اهمیت دارد. باید توجه کنید که قفل طلای خریداری شده، محکم باشد و به هیچ عنوان توسط کودک باز نشود. این نکته را خصوصا در خرید دستبند طلا کودک و خرید گوشواره طلای نوزادی مدنظر قرار دهید.

اگر قصد خرید گوشواره دارید، گوشواره‌هایی را انتخاب کنید که قفل عصایی و یا اهرمی دارند. این قفل‌ها هم محکم‌اند و به راحتی باز نمی‌شوند و هم باز کردن آن‌ها برای کودک سخت و پیچیده است.

۳. دقت در وزن طلا و انتخاب طلاهای سبک

سنگین بودن قطعات طلا می‌تواند باعث کلافگی کودک شما شود. وزن زیاد طلا خصوصا در خرید زنجیر طلا کودک او را به تلاش برای خارج کردن آن می‌اندازد و در نتیجه پاره شدن، خرابی و حتی گم شدن آن را به دنبال دارد. علاوه‌بر این، طلاهایی با وزن سنگین، افراد سودجو را به فکر دزدی از کودکان می‌اندازد و خطرهای اینچنینی را برای کودک و نوزاد شما ایجاد می‌کند. بنابراین بهتر است هنگام خرید طلا کودک به دنبال طلاهایی با وزن پایین‌تر باشید.

۴. خرید طلای تو خالی ممنوع

کودک و نوزاد، هر چیزی را به چشم اسباب‌بازی و وسایل سرگرمی می‌بیند. بنابراین تمایل زیادی برای بازی با قطعات طلا دارد. زمانی که شما طلاهای توخالی مانند دستبند یا زنجیرهایی با حلقه‌های در هم رفته می‌خرید، کودک می‌تواند به راحتی و با دندان آن را بشکند، گاز بگیرد و پاره کند. این اتفاق هم جان کودک را به خطر می‌اندازد و هم به سرمایه‌تان آسیب می‌زند. پس در هنگام خرید طلا و خصوصا خرید سرویس طلا کودک به این نکته توجه کنید.

۵. قطعات بی‌خطر را انتخاب کنید

طلاها، علی‌رغم آنکه زیبایی ظاهری ایجاد می‌کنند، می‌توانند خطرآفرین باشند. شما باید طلاهایی را انتخاب کنید که کمترین آسیب و خطر را برای کودک و نوزاد داشته باشند. اگر دوست دارید برای خرید گوشواره طلا نوزادی اقدام کنید، هرگز گوشواره‌های میخی را انتخاب نکنید. زیرا نوک تیز گوشواره در پوست لطیف کودک فرو می‌رود. همچنین در خرید انگشتر، پلاک گردن و دستبند یا النگو، از قطعاتی که لبه تیز یا زاویه‌دار دارند بپرهیزید.

۶. انتخاب گردنبند هایی با قابلیت تغییر اندازه طولی

برای انتخاب گردنبند کودک و نوزاد خود، خرید زنجیرهایی را در اولویت قرار دهید که قابلیت تنظیم و تغییر اندازه دارند. از آنجایی که کودکان به سرعت رشد می‌کنند، زنجیر گردنبند آن‌ها نیز با گذر زمان برایشان کوتاه و غیرقابل استفاده می‌شود. بنابراین انتخاب زنجیرهایی که می‌توان اندازه طولی آن‌ها را تغییر داد، هم ماندگارتر است و هم قابلیت استفاده بیشتری دارند. علاوه‌بر این‌ها، زیبایی زنجیر بر گردن کودک، با توجه به اندازه آن و هماهنگی با نوع لباسی که به تن دارد مشخص می‌شود. پس توجه کنید که در هنگام خرید طلای کودک این مورد را رعایت کنید.

گردنبند طلای کودک

خرید طلای نوزاد دختر

اگر می‌خواهید برای نوزاد دختر طلا بخرید، گزینه‌های پیش رویتان زیاد است. شما می‌توانید انواع گوشواره، زنجیر، پلاک گردن، دستبند، النگو و انگشتر را با توجه به نکاتی که گفته شد تهیه کنید. طلاهای دخترانه از طرح‌های ساده، تک‌نگین و پرنگین تا طرح‌های رنگی و عروسکی را در برمی‌گیرند. زمانی که برای خرید طلای نوزاد اقدام می‌کنید، توجه کنید که طلاهای فانتزی و رنگی، کودک را بسیار بیشتر به خود جذب می‌کند. البته باید به این نکته دقت کنید که اگر می‌خواهید قطعه طلایتان را در همان ایام نوزادی برای او استفاده کنید، طلاهایی را بخرید که به لباس او سنجاق می‌شوند. برای خرید زنجیر طلای نوزاد دختر، طرح‌های ظریف‌تر را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید آن را در رنگ‌های زرد، سفید و رزگلد خریداری کنید.

النگوی طلای کودک و نوزاد

خرید طلا برای نوزاد پسر

انتخاب و خرید طلا برای نوزادان پسر، به علت محدود بودن انتخاب‌ها کمی سخت‌تر است. اغلب طلاهایی که برای نوزادان پسر خریداری می‌شوند شامل زنجیر، پلاک گردن، سنجاق سینه و دستبند است.

دستبندهای بند چرمی با پلاک فانتزی و عروسکی برای نوزاد پسر مناسب‌تر است. همچنین زنجیرهایی که برای پسران خریداری می‌شود، به این علت که در سنین بالاتر هم بتوانند از ان استفاده کنند، کمی ضخیم‌تر و تو پر است. عموما طلای زرد و طلای سفید، نسبت به طلای رزگلد طرفداران بیشتری برای انتخاب رنگ طلای پسران دارند.

خرید طلای کودک به صورت اینترنتی

امروزه که خریدهای اینترنتی رشد و گسترش زیادی پیدا کرده‌اند، خرید آنلاین طلای کودک هم رواج یافته است‌. بسیاری از افراد، طرح‌های مورد نظرشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مربوط انتخاب کرده و سفارش می‌دهند. برای خرید طلای کودک اینترنتی نکات مهم زیر را مورد توجه قرار دهید:

۱. حتما از فروشگاه‌ اینترنتی طلا شناخته شده و آنلاین شاپ‌های معتبر برای خرید غیرحضوری طلا اقدام کنید. یک فروشگاه معتبر، دارای نماد اعتماد الکترونیکی و متصل به درگاه‌های بانکی معتبر است.

۲. پیش از نهایی کردن خرید، مطمئن بشید که نوع طلای انتخابی شما برای کودکتان خطر آفرین نباشد.

۳. تا حد امکان، از فروشندگان جدول سایزبندی طلای کودک را دریافت کرده و براساس اندازه معین آن را خریداری کنید.

۴. حتما جعبه ای برای نگهداری از طلای نوزاد و کودک خود تهیه کنید. این نوع طلا با توجه به کوچک بودن، ظرافت مستعد گم شدن است.

۵. اگر به مشتریان فروشگاه و یا کسانی که قبلا از آن خرید کرده‌اند دسترسی دارید، درباره کیفیت کار، اصالت آن و چگونگی مراحل تهیه و خرید پرس‌وجو کنید و یا نظرات موجود در مورد فروشگاه آنلاین را بررسی کنید.

چنانچه خرید آنلاین طلای کودک با دقت و توجه بالایی انجام شود، می‌تواند یک راه مناسب و بدون دردسر برای خرید طلا باشد. پس با توجه به نکات گفته شده، خریدی دلپذیر و مطمئن را برای خودتان رقم بزنید.

طلا انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری روی آینده کودکان است

آیا طلای کودک ارزش خود را موقع فروش از دست می‌دهد؟

خیر. طلا از هر نوع و جنسی که باشد، بدون توجه به اینکه مناسب استفاده افراد بالغ است، یا طلا کودک و نوزاد است هنگام فروش بر اساس قیمت روز طلا حساب خواهد شد. اما باید توجه کنید که مواردی مثل اجرت و مالیات بر ارزش افزوده ازآن کم می‌شود.

سخن آخر

خرید طلا کودک به دلیل حساسیت‌هایی که باید درباره کودکان مورد توجه قرار داد، کمی سخت و زمانبر است. اما اگر همه نکات مربوط به خرید تهیه طلای کودکان و نوزادان را مورد توجه قرار دهید، یک خرید لذت‌بخش را تجربه خواهید کرد. فراموش نکنید که حفظ امنیت و سلامتی کودک شما بر هر چیزی مقدم است. پس طلایی را انتخاب کنید که کمترین آسیب را به او می‌رساند.

شما برای ما بنویسید

نظر شما درباره خرید طلای کودک چیست؟

آیا تا به حال طلاهای مناسب کودکان را به صورت اینترنتی تهیه کرده‌اید؟

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

3 دیدگاه در “خرید طلای کودک – چجوری برای نوزاد و کودک طلا بخریم و از آن مراقبت کنیم؟

  1. shadi گفت:

    طلا برای نوزاد پسر توی فروشگاهتون دارید؟

    1. نویسنده گفت:

      بله. می‌تونید از نوار بالا وارد فروشگاه بشید و محصولات طلا دخترانه و پسرانه ما را ببینید

    2. فروشگاه تریص گلد گفت:

      درود;
      شما با جستجوی کلمه بچه گانه میتوانید تمامی محصولات مربوط به کودکان رو مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید