انگشتر طلای زنانه را چطور انتخاب کنیم

چه به قصد نامزدی و ازدواج باشه، و چه صرفا برای تزیین، انواع انگشتر طلای زنانه تنئوع زیادی دارن و انتخاب از بین اونها حتی برای خودمون هم سخته، چه برسه کسی بخواد برامون هدیه بخره! پس از اونجایی که همه‌ی ما خانم ها از هدیه گرفتن خوشمون میاد این متن رو حتما تا انتها بخونید و اون رو برای افرادی بفرستید که دوستدارید بهتون انگشتر طلا زنانه هدیه بدن!

همچنین به شما خواهیم گفت که: آیا انگشتر نگین‌دار روی دست جلوه بیشتری دارد یا انگشتر بدون نگین؟ چه نوع انگشتری را برای انگشتان باریک و کشیده یا توپر و کوتاه انتخاب کنیم؟ بهترین نوع حلقه طلا زنانه برای انواع انگشت ها کدام است؟ 

راهنمای انتخاب انگشتر طلای زنانه

انواع انگشتر طلای زنانه را بشناسیم

انگشترهای طلای بانوان را می‌توان به دو بخش انگشتر نگین‌دار و انگشتر بدون نگین تقسیم کرد:

انگشترهای نگین‌دار علاوه بر طلایی که برای رینگ و دور حلقه آن استفاده می‌شود، دارای نگین‌های مختلف در سطح انگشتر است. این نگین‌ها می‌توانند انواع سنگ‌های قیمتی مانند الماس، یاقوت، برلیان و … باشند و یا نگین‌های اتمی یا دست‌ساخته را در برگیرند.

این نوع انگشتر زنانه طلا علاوه‌بر قیمت رینگ طلا، با قیمت سنگ‌ها نیز سنجیده می‌شود. هر سنگ قیمت خاص خودش را دارد که با توجه به ارزش آن زیاد و یا کم می‌شود.

  • انگشتر طلا بدون نگین

انگشتر طلا بدون نگین انگشتری است که روی آن هیچگونه سنگ و یا نگینی وجود ندارد. این نوع از انگشترها معمولا به شکل یک رینگ ساده و یا همراه با تراش‌های کوچک و بزرگ دیده می‌شود. تمام وزن و قیمت انگشتر بدون نگین با طلا محاسبه می‌شود.

چطور انگشتر طلا زنانه مناسب خود را انتخاب کنیم

۱. مدل انگشتان خود را در نظر بگیرید

اولین و مهم‌ترین کار برای انتخاب انگشتر، توجه به مدل انگشتان دست است:

  • اگر انگشت‌های باریک و کشیده دارید:

انگشترهای ظریف یا رینگ‌های باریک با نگین‌های ریز و کوچک برای شما مناسب است. یادتان باشد انگشترهای پهن، برجسته و یا با نگین‌های بزرگ، روی دست‌های لاغر و انگشتان ظریف چندان زیبا نیستند.

انگشتر مناسب انگشت های کشیده و لاغر

  • اگر انگشتان عریض، تو پر و کوتاه دارید:

انگشترهای بزرگ با نگین‌های درشت‌تر و یا نگین مستطیلی مناسب است.

انگشتر مناسب انگشت های تپل

  • اگر انگشتان کوتاهی دارید: 

نگین‌های اشکی و یا لوزی شکل را انتخاب کنید تا زیبایی دستتان را چند برابر کند.

انگشتر مناسب انگشت های کوتاه

۲. توجه به داخل انگشتر

اگر قصد خرید انگشتر طلا زنانه دارید، حتما دیواره داخلی انگشتر را با دقت نگاه کنید. انگشترهایی که یک تکه و تو پُر هستند برای استفاده مناسب‌ترند. برعکس، انگشترهایی که از داخل ناپیوستگی و ناهمواری دارند انگشت شما را اذیت می‌کنند و روی آن جا می‌اندازند.

۳. دقت به سایز حلقه

زیبایی یک انگشتر به اندازه بودن آن است. هرگز انگشتر‌های تنگ و یا گشادتر از انگشتان خود را انتخاب نکنید. انگشترهایی که سایزی کوچک‌تر از انگشت شما دارند روی انگشتانتان جا می‌اندازند و باعث می‌شوند که دستتان متورم شود. زمانی هم که انگشتر بزرگتر از سایزتان را خریداری می‌کنید، دائما در انگشتتان می‌چرخد و ممکن است گم شود. پس توجه کنید که آن را کاملا اندازه انگشتتان انتخاب و خریداری کنید.

 

۴. دقت به پایه انگشتر

  • پایه چنگه‌ای

یکی از زیباترین پایه‌های انگشترها، پایه چنگه‌ای است. این نوع پایه در انگشترهای تک نگین کاربرد دارد و جلوه و زیبایی نگین آن را به رخ می‌کشد. در اصل، زمانی که انگشتری را با پایه چنگه‌ای انتخاب می‌کنید، بیشترین بخش توجه را به نگین آن معطوف کرده‌اید تا به رکاب آن. برای این نوع انگشترها، از نگین‌های گران‌قیمت همچون الماس و برلیان استفاده می‌شود. باید توجه کنید که به دلیل برآمدگی پایه چنگه‌ای، احتمال گیر کردن آن به سطح پارچه و لباس‌ها نیز وجود دارد.

  • پایه چنگه‌ای V شکل

اگر از بالا به این نوع پایه نگاه کنید، شبیه به V است. این نوع پایه چنگه‌ای برای نگهداری از سنگ‌های قیمتی زاویه‌دار بسیار مناسب است. چرا که زائده‌های کوچک آن کاملا روی زاویه نگین را می‌پوشاند و از آن محافظت می‌کند.

  • پایه خوشه‌ای

پایه‌های خوشه‌ای یکی از زیباترین و پرطرفدارترین پایه‌ها در میان انگشتر طلاست. در این نوع پایه نگین‌های کوچک و ریز مانند الماس به شکل و طرح‌های گوناگون کنار هم قرار می‌گیرند‌.

  • پایه کانالی

زمانی که پایه کانالی را برای انگشترتان انتخاب می‌کنید به حفظ و نگهداری نگین‌های روی انگشتر کمک کرده‌اید‌. در این نوع پایه، نگین‌های گرد به شکل مرتب و صف مانند کنار هم قرار می‌گیرند و همچنین نگین‌ها را در برابر هرگونه ساییدگی و ضربه محافظت می‌کند.

  • پایه دیواره‌دار و نیمه دیواره

این نوع پایه در دو دسته دیواره‌دار و نیمه دیواره وجود دارد. پایه دیواره‌دار دورتادور نگین را احاطه می‌کند. در حالیکه پایه نیمه دیواره، تنها نیمی از نگین را در برمی‌گیرد.

مدل های مختلف پای انگشتر ها

  • پایه تراز

در انگشترهایی با پایه تراز، رکاب انگشتر و نگین‌ها در یک سطح قرار دارد و فقط برجستگی نگین‌ها دیده می‌شود. در این نوع پایه درخشندگی نگین‌ها کمتر است و رینگ و دیواره انگشتر بیشتر دیده می‌شود.

  • پایه مهره‌ای

در انگشتر پایه مهره‌ای، نگین‌ها با فاصله از هم قرار می‌گیرند. هر چه توازن نگین‌ها کمتر و در اندازه های مختلف باشد، زیبایی بیشتری هم دارد. نگین‌های این نوع پایه را اغلب از میان نگین‌های درشت‌تر و برجسته‌تر انتخاب می‌کنند.

۵. توجه به رنگ انگشتر

رنگ طلای انگشتر، علاوه‌بر آنکه براساس علاقه و سلیقه افراد انتخاب می‌شود، به نوع لباس‌ها و رنگ پوست هم بستگی دارد. انگشتر طلا سفید برای افراد سفید پوست، انگشتر طلا زرد برای افرادی با پوست‌های برنزی و انگشتر رزگلد برای پوست‌های گندمگون مناسب است. در عین حال نوع پوشش و لباس شما می‌تواند باعث شود که از این قائده پیروی نکنید.

پایه انگشتر طلا و لزوم توجه به آن

انگشتر طلا زنانه با جواهر یا بدون جواهر؟

یکی از چالش‌هایی که هنگام خرید انگشتر طلا زنانه مطرح می‌شود خرید انگشتر با جواهر یا بدون جواهر است.

برخی افراد با این استدلال که طلا همیشه ارزش بالاتری نسبت به سنگ‌ها و جواهرات قیمتی دارد، انگشتر طلای بدون نگین را انتخاب می‌کنند. اما خرید جواهرات هم نکاتی دارد که اگر به آن توجه کنید، نه‌تنها ارزش پول شما به خوبی حفظ می‌شود، بلکه ممکن است بسیار بیشتر از مبلغی که پرداخته‌اید سود کنید! سنگ های قیمتی مانند الماس، یاقوت، مروارید، عقیق و … بر اساس نوع برش و میزان خلوص آنها میتوانند شامل حال افزایش قیمت در آینده بشوند. اما سنگ های اتمی و دست ساز خیر.

نکته مهم دیگری که می‌تواند در این زمینه تعیین کننده باشد، نوع کاربری انگشتر زنانه شماست. آیا قصد شما خرید انگشتر مهمانی است، یا انگشتر روزمره، و یا حلقه ازدواج؟ به شکل کلی انگشتر هایی که با نگین هستند آسیب پذیر تر از انگشتر های بدون نگین اند. این نگین ها ممکن است از رکاب خود جدا شوند، و یا حتی به لباس شما گیر کند و باعث صدمه به آن شود.

سنگ های رنگی می‌توانند گزینه خوبی برای ست کردن با لباس های شما باشد، به شرطی که هنگام انتخاب رنگ نگین انگشتر به این مساله توجه کرده باشید.

نگین انگشتر طلا و سنگ های متفاوت آن

قیمت انگشتر طلا زنانه

چند فاکتور اصلی در تعیین قیمت انگشترهای طلای زنانه وجود دارد:

  1. طلای دست دوم

طلای دست دوم بدون اجرت فروخته می‌شود و قیمت تمام شده آن نسبت به طلای نو کمتر است. اما از سوی دیگر قدرت انتخاب شما خیلی کمتر از طلای نو است. همچنین با توجه به طبیعت دست دوم بودن آن، ممکن است طلای خریداری شده صدمه دیده، کج شده و کدر شده باشد.

  1. انگشتر همراه با نگین جواهر

جواهرات و سنگ‌های قیمتی روی انگشتر طلا، قیمت آن را بالا و پایین می‌کنند. وجود جواهرات و سنگ‌های قیمتی مانند برلیان، الماس و یاقوت، قیمت نهایی طلا را بالا می‌برد. در مقابل انگشترهایی با نگین‌های اتمی و یا انگشترهای بدون نگین، قیمت پایین‌تری دارند.

  1. سرمایه‌گذاری

برخی افراد تمایل دارند که از طریق خرید طلا و تبدیل پول خود به این کالای باارزش، سرمایه‌گذاری کنند. برای خرید انگشتر طلا به منظور پس‌انداز، بهتر است انواع بدون نگین و سنگ آن را انتخاب کنید. این کار در هنگام فروش طلا به نفع شماست. زیرا وزن سنگ‌ها هنگام فروش طلا، از وزن کلی انگشتر کم می‌شود.

  1. حلقه عروسی

انگشتر حلقه در انواع و اقسام مدل‌ها و طرح‌های ساده یا پرنگین وجود دارند. به طور کلی، انگشترهای حلقه که به صورت ست به فروش می‌رسند قیمت کمتری نسبت به حلقه‌های تکی دارند.

سخن آخر

خرید انگشتر طلای زنانه یکی از لذتبخش‌ترین خریدها در میان طلا و جواهرات است. اگر انتخاب انگشتر را با توجه به نکاتی که گفته شد انجام دهید، می‌توانید از خرید خوبتان مطمئن شوید. توجه کنید ‌که انگشتر جزو زیورآلاتی است که بیشتر در معرض دیده شدن قرار دارد. پس چیزی را انتخاب کنید که چشم‌ها را به دستتان خیره کند.

شما برای ما بنویسید

آیا تا به حال به نقش سنگ‌های قیمتی در زیبایی انگشترها دقت کرده‌اید؟

شما کدام نوع از انگشتر را بیشتر می‌پسندید؟

چطور می‌توان انگشتر طلا زنانه ارزان قیمت خریداری کرد؟

اشتراک گذاری این مطلب
در pinterest به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در linkedin به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
favicon

وب اپلیکیشن تریص را صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

  1. در نوار پایین دکمه “share”  را انتخاب کنید.

  2. منو بازشده را به چپ بکشید و گزینه “Add to home screen” را انتخاب کنید.

  3. در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add کلیک کنید